نوری مالكی: كنفرانس ورشو شكستی آشكار برای اعراب بود

نوری مالكی: كنفرانس ورشو شكستی آشكار برای اعراب بود سنج نیوز: نخست وزیر پیشین عراق با تمجید از موضع بغداد در ارتباط با كنفرانس ورشو و عدم مشاركت در آن اظهار داشت: كنفرانس ورشو نشانه شكست آشكار اعراب بود كه می خواستند نوك پیكان مواجهه را از اسرائیل به سمت ایران تغییر دهند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، نوری مالكی، نخست وزیر پیشین عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون این كشور در گفت و گو با شبكه العهد اظهار داشت كه كنفرانس ورشو نشانه شكست آشكار برخی كشورهای عرب بود.
وی با آگهی درباره اهداف این كنفرانس و خطرناك بودن آن برای منطقه اظهار داشت كه بعضی از كشورهای عربی با شركت در چنین كنفرانس هایی اهتمام دارند جهت پیكان مواجهه را از رژیم صهیونیستی به سمت جمهوری اسلامی تغییر دهند.
نوری مالكی با اشاره به اینكه تبعات و نتایج چنین اقداماتی عراق و همه كشورهای منطقه را تهدید می كند اضافه كرد: كنفرانس ورشو روابط سری و مخفیانه چند سال پیش برخی از كشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را آشكار كرد.
نخست وزیر پیشین عراق در ادامه از مواضع بغداد در ارتباط با این كنفرانس و عدم مشاركت در آن تمجید كرد.
نوری مالكی در ادامه به دیدارش با یكی از وزرای خارجه كشورهای عربی در دوره نخست وزیری خود اشاره نمود و اظهار داشت كه این وزیر خارجه، طرحی موسوم به "نظام اقتصادی خاورمیانه" را بیان كرد كه در آن رژیم صهیونیستی باز مشاركت داشت.
رئیس ائتلاف دولت قانون عراق اضافه كرد: به وزیر عربی گفتم كه عراق عضو هیچ سازمانی كه رژیم صهیونیستی در آن شركت داشته باشد، نخواهد شد.
المالكی با اشاره به اینكه مساله فلسطین و قدس باید مساله اول تمام امت اسلامی باشد اضافه كرد: چاره دو كشوری كه در نشست اتحادیه عرب سال ۲۰۰۲ در لبنان مطرح شده بود، طرح سعودی است و عراق با آن موافقت نكرد.



1397/12/06
14:25:31
5.0 / 5
4650
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , روابط , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز