سفیر روسیه در لبنان: در كنار ایران و حزب الله ضد تروریسم می جنگیم، اصلاحات در سوریه مفید می باشد

سفیر روسیه در لبنان: در كنار ایران و حزب الله ضد تروریسم می جنگیم، اصلاحات در سوریه مفید می باشد سنج نیوز: سفیر روسیه در لبنان نشست آتی در شهر سوچی درباره حل و فصل اوضاع سوریه را نقطه اوج مرحله پیروزی ها در این كشور دانست و روابط كشورش با جمهوری اسلامی ایران را ثابت توصیف كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از المیادین، الكساندر زاسپكین، سفیر روسیه در لبنان در گفت وگو با شبكه تلویزیونی المیادین خاطرنشان كرد: نشست آتی در سوچی روسیه درباره بحران سوریه مبین نقطه اوج مرحله پیروزی ها و برنامه ریزی درباره مرحله آینده است.
وی اضافه كرد: باید طرح از بین بردن تروریست ها تكمیل شده و آوارگان به روستاهای خود بازگردند.
سفیر روسیه در لبنان اظهار داشت كه با بازگشت حاكمیت دولت سوریه بر سراسر خاك این كشور، خروج نیروهای خارجی امری طبیعی به حساب می آید.
زاسپكین تصریح كرد: "ما در سوریه در كنار هم پیمانان سوریه همچون ایران و حزب الله با تروریسم می جنگیم".
وی روابط كشورش با ایران را ثابت توصیف كرد و اظهار داشت: علاوه بر همكاری در سوریه بین مسكو و تهران، همكاری اقتصادی هم بین دو طرف برقرار است.
زاسپكین تصریح كرد: حضور ایران در سوریه از نظر روسیه مشكل به حساب نمی آید.
وی اضافه كرد: حضور روسیه در سوریه برای پیروزی بر تروریسم است و نه برخورد با كشورهای منطقه.
زاسپكین در ادامه اظهار نمود: به كسانی كه می گویند ایران نقشی مخرب دارد، می گوییم كه نقش ایران در منطقه بسیار مثبت است.
وی درباره نقش آمریكا در سوریه اظهار داشت: هر اندازه آمریكایی ها ادعا كنند كه با تروریسم در سوریه می جنگند؛ با نزدیك شدن آزادسازی كامل این كشور ثابت می گردد كه بهانه آنها واهی است.
زاسپكین خواهان هوشیاری در قبال هرگونه واكنش آمریكا پس از دیدار اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در شهر سوچی شد و بر پایبندی كشورش به مفاد اساسی فرایند ژنو برای حل و فصل اوضاع سوریه تصریح كرد.
وی ادامه داد: روسیه نقشه راهی برای حل و فصل وضعیت سوریه دارد و برای آن زمان تعیین نمی نماید. اصلاحات در سوریه برای دولت و مخالفان سوریه شركت كننده در فرایند گفت وگو مفید می باشد.
سفیر روسیه در بیروت درباره اقدامات تركیه خاطرنشان كرد: منافع تركیه در سوریه تغییر كرده است. تركیه هم به مانند هر كشور دیگری در خاورمیانه، به دنبال حفظ تمامیت ارضی خود است.
وی اظهار داشت: آمریكا، انگلیس و فرانسه با مبحث سلاح شیمیایی در سوریه بازی می كنند.
وی پیش بینی نمود كه تحریم های آمریكا در رویكرد سیاسی روسیه تاثیر برجای نگذارد.
زاسپكین درباره توافق هسته ای ایران هم اظهار داشت: افزودن مبحث موشك های بالستیك به این توافق، در را برای بحث و گفت وگو درمورد توافق جدیدی باز می كند."
این مقام روس در انتها خاطرنشان كرد: بعید می دانم كه گزینه نظامی راه حل مناسبی برای حل و فصل درگیری های عربی-اسرائیلی باشد.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{mso-style-name: "Table Normal";mso-tstyle-rowband-size: 0;mso-tstyle-colband-size: 0;mso-style-noshow: yes;mso-style-priority: 99;mso-style-parent: "";mso-padding-alt: 0in 5.4pt 0in 5.4pt;mso-para-margin-top: 0in;mso-para-margin-right: 0in;mso-para-margin-bottom: 10.0pt;mso-para-margin-left: 0in;line-height: 115%;mso-pagination: widow-orphan;font-size: 11.0pt;font-family: "Calibri"، "sans-serif";mso-ascii-font-family: Calibri;mso-ascii-theme-font: minor-latin;mso-hansi-font-family: Calibri;mso-hansi-theme-font: minor-latin;mso-bidi-font-family: Arial;mso-bidi-theme-font: minor-bidi;}


1397/02/31
15:46:18
5.0 / 5
4482
تگهای خبر: آمریكا , ایران , رئیس جمهور , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز