امیر حاتمی در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق:

كمك های ایران تا ریشه كنی داعش ادامه می یابد

كمك های ایران تا ریشه كنی داعش ادامه می یابد سنج نیوز: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت و گو كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با اشاره به اینكه اعتقاد راسخ داریم كشور عراق نباید محل تسویه حساب كشورهای منطقه قرار گیرد، تصریح كرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران عملیات نظامی در شمال عراق را تایید نكرده و بر این باور است كه به حاكمیت ملی همه كشورها بخصوص عراق باید احترام گذاشته شود.
وی به مجموع همكاری های دفاعی دو كشور در مبارزه با تروریسم اشاره نمود و آن را "الگوی بسیار خوبی از همكاری های دوجانبه" دانست و اضافه كرد: این الگوی موفق می تواند مورد بهره برداری سایر كشورهای منطقه قرار گیرد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تشریح اهمیت تشكیل كمیسیون عالی مشترك همكاری های دفاعی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق خاطرنشان كرد: ایران در كنار همكاری های دفاعی آماده است تا با سرعت در بازسازی كشور دوست و همسایه عراق شركت نماید.
امیر حاتمی تشكیل كمیته چهارجانبه بین كشورهای جمهوری اسلامی ایران، عراق، روسیه و سوریه را الگوی مناسب و تمام عیار در مبارزه با تروریسم در منطقه دانست و تصریح كرد: با نابودی كامل تروریست ها، این تعامل و هم افزایی می تواند مبنای یك همكاری روز افزون منطقه ای را تولید كند.
وی با اشاره به اینكه در دوره شرارت های گروه تروریستی داعش در خاك عراق جوانان ایران اسلامی با غیرت، شور و حرارتی وصف نشدنی داوطلبانه آماده اعزام به عراق برای مبارزه ضد گروه تروریستی داعش بودند، تصریح كرد: در این راه مقدس، خون پاك جوانان ما در راه آرمان های والا و مقدس در كنار برادران عراقی بر زمین ریخت تا بالاخره توانستند این شجره خبیثه را شكست دهند.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینكه امنیت منطقه دارای مولفه های پیچیده و پیوسته ای است، تصریح كرد: مفتخرم كه جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود در مبارزه با داعش در كنار ملت و دولت عراق ایستاد و این ایستادگی و حمایت، با كمك های ایران تا ریشه كن شدن این گروه جنایتكار ادامه می یابد.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینكه مبارزه با داعش نشان داد دو ملت بزرگ ایران و عراق از هم جداشدنی نیستند و همواره در تنگناها و دشواری ها یار و یاور همدیگر هستند، اظهار داشت: همچنان شاهد اقدامات غیرمسئولانه و جنایتكارانه كشورهای غربی و مدعی خقوق بشر در منطقه هستیم و حملات موشكی اخیر سه كشور آمریكا انگلس و فرانسه به سوریه نمایان گر ادامه دخالت های بیگانگان در تعیین سرنوشت كشورهای منطقه است.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با استناد به بیان حكیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در ارتباط با این اقدام غیرانسانی و غیراصولی سه كشور غربی ضد سوریه، آن را یك جنایت آشكار و ناقض قواعد و قوانین بین المللی و حقوق بشر دانست.
مشاور امنیت ملی عراق هم در این دیدار با اظهار خرسندی از حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در عراق ابراز امیدواری كرد كه مذاكرات و گفت وگوهای صورت گرفته بستر تعامل و همكاری های فنی، تخصصی و دفاعی هرچه بیشتر بین دو كشور را فراهم آورد.
فالح الفیاض با اشاره به اینكه روابط دو كشور دوست و برادر عراق و ایران از استقامت قوی و خاصی برخوردار است، اضافه كرد: اجازه دخالت به هیچ كشور و قدرتی در جهت خدشه دار كردن این روابط راهبردی را نخواهیم داد.
وی روابط دو كشور را در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی ریشه دار و حائز اهمیت دانست و خاطرنشان كرد: این روابط به هیچ وجه تحت تاثیر شیطنت های مداخله جویانه قرار نخواهد گرفت.
الفیاض با اشاره به تجربه های گرانسنگ دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست، ابراز امیدواری كرد دولت عراق به بهترین شكل از این تجربیات استفاده نماید.
مشاور امنیت ملی عراق همینطور با تقدیر از سیاست اصولی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و پشتیبانی از مردم عراق و سوریه اظهار داشت: اگر حمایت های ایران از كشورهای عراق و سوریه نبود وضعیت این كشورها امروز بسیار پیچیده و غیر قابل باور بود.



1397/01/30
15:40:23
5.0 / 5
4755
تگهای خبر: ایران , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز