در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ اسفند بخوانید؛

توضیحی درباره تلفظ لوور، سفر بدون عوارض به اقلیم كردستان، تعریف رجل سیاسی و مذهبی

توضیحی درباره تلفظ لوور، سفر بدون عوارض به اقلیم كردستان، تعریف رجل سیاسی و مذهبی سنج نیوز: سفر بدون عوارض مسافران ایرانی به اقلیم كردستان از اول نوروز به مدت دوهفته، تخلیه ساختمان خالی سابق سفارت ایران در آلمان از حضور افراد ماجراجو، بررسی عملكرد شورای عالی فضای مجازی در جلسه غیرعلنی مجلس، طرح فیلتر تلگرام از دو هفته قبل، آغاز كدگذاری سطوح كشوری توسط وزارت كشور و... همچون اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۹۶ است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور در مراسم رونمایی از سامانه كدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات كشوری با اشاره به اینكه دولت الكترونیك از فساد، رانت و زیرمیزی جلوگیری می كند، اظهار داشت: سامانه كدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات كشوری مرجع اطلاعات در مورد تقسیمات كشوری باید باشد.
در همین مراسم مدیركل دفتر تقسیمات كشوری وزارت كشور با اشاره به اینكه تابحال اطلاع دقیقی از تعداد روستاهای كشور وجود نداشته است، اظهار داشت: كدگذاری سطوح كشوری یك مبحث بر زمین مانده بود كه ۳۵ سال به آن توجهی نشده است اما وزارت كشور از یك ماه و نیم قبل كدگذاری سطوح كشوری را شروع كرده است.


اكبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی درباره اشتباه در تلفظ «لوور» توضیح داد و ضمن عذرخواهی از مردم و نمایندگان به خاطر اشتباه در تلفظ واژه «لوور»، شركت در جلسات مختلف مجلس و هم زمانی با شمارش آرای استیضاح و شلوغی زیاد در صحن مجلس را دلیل این اشتباه دانست.


نماینده تهران از مطرح شدن خبر فیلتر تلگرام از دو هفته قبل خبر دادو اظهار داشت: دو هفته ای است خبر فیلتر تلگرام را شنیده ام كه امیدوارم تصمیمی كه به تازگی در یكی از مراجع تصمیم گیری برای فیلتر تلگرام گرفته شده است، صحت نداشته باشد.
همچنین بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از بررسی عملكرد شورای عالی فضای مجازی در جلسه غیرعلنی مجلس اطلاع داد و اضافه كرد: مقرر است آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی فردا (یكشنبه) با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی را از عملكرد این شورا عرضه كند.



افق روابط تهران و مسكو در دورخیزمجدد مرد جودوكار اسلاو به سمت كرملین
در اوج جدل ها و كشمكش های این روزهای لندن و مسكو در ارتباط با مسموم شدن «سرگئی اسكریپال» افسر اطلاعاتی سابق روسیه و دخترش «یولیا» در انگلستان و ادعای مقامات لندن در خصوص اینكه شخص ولادیمیر پوتین در این ماجرا دخالت دارد، فردا( ۱۸ مارس) این مرد روس با اطمینان از پیروزی خود، در یكی از حوزه های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در مسكو حضور پیدا خواهد نمود و با همراهی جمعی از طرفدارانش رأی اش را در صندوق آرا خواهد انداخت.


طی یك عملیات ضربتی از جانب پلیس آلمان ساختمان خالی سابق سفارت ایران در آلمان از حضور افراد ماجراجو تخلیه شد. بهرام قاسمی در گفت وگو با ایسنا با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با تخلیه این ساختمان، محل مذكور به سركنسولگری ایران در فرانكفورت تحویل داده شده است.
سارا سندرز سخنگوی كاخ سفید در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره شایعات در خصوص اینكه ژنرال مك مستر مشاور امنیت ملی آمریكا ممكن است از سمت خود كنار گذاشته شده باشد، با اشاره به اینكه ژنرال مك مستر در سمت خود بعنوان مشاور امنیت ملی آمریكا باقی می ماند، اظهار داشت: مك مستر روی مسائل مهمی چون ایران تمركز دارد.


«درسیم تحسین» مسئول روابط گمرك مرز حاج عمران ( تمرچین ) اعلام نمود: از اول نوروز ازمسافرین خارجی كه به اقلیم كُردستان عراق سفر می كنند عوارض ورود دریافت نخواهد شد. كنسولگری ایران در اربیل با انتشار اظهارات این مقام كردستان عراق اعلام نمود: از این رو مسافران ایرانی هم می توانند از اول نوروز به مدت دوهفته بدون پرداخت عوارض وارد اقلیم شوند.
در سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه توسط دولت بعث عراق مرتضی عبادی سركنسول ایران در اربیل در یادداشتی تصریح كرد: بمباران شیمیایی حلبچه با حمایت برخی قدرت ها و سكوت غم بار مدعیان حقوق بشری و مجامع بین المللی همراه بود.


سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینكه مبحث بودجه سال ۹۷ بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: تحلیل كلی در مورد لایحه بودجه این است كه لایحه بودجه ۹۷ نسبت به لوایح سال های گذشته، عدالت محورتر بود.
iهمچنین در جلسه امروز شورای نگهبان تعریف، معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری در روز چهارشنبه مورخ ۲۰/ ۱۰ /۱۳۹۶ به تصویب رسید.




1396/12/26
15:25:10
5.0 / 5
4561
تگهای خبر: آمریكا , ایران , روابط , سفارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز