فرمانده نیروی دریایی ارتش:

تأمین امنیت دریایی، پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است

تأمین امنیت دریایی، پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است به گزارش سنج نیوز، امیر دریادار ایرانی تأمین امنیت دریایی را پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ دانست و اظهار داشت: افزایش هماهنگی، نجات کشتی های تجاری تحت تهاجم و مقابله با تحرکات تروریستی مهم ترین محورهای روز نخست رزمایش بود.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد، مقابله با تروریسم دریایی را جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ اعلام نمود و اضافه کرد: امروز برخی نیروهای غیر موجه با حضور در منطقه چالش هایی را بوجود آورده اند که باید مدیریت و هدایت می شد. بنابراین همه ابزار چه در حوزه شناوری و چه در حوزه پروازی به کار گرفته شد و به میدان آمد و همه تمرینات پیشبینی شده با موفقیت انجام شد.

امیر دریادار ایرانی قدم اول برای ریشه کن کردن نیروهای غیر موجه در منطقه را کنار یکدیگر قرار گرفتن کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چارچوب آیونز دانست و اظهار داشت: این کشورها با همکاری و در تعامل با یکدیگر می توانند امنیت منطقه و ایمنی دریانوردان را تأمین کنند. چونکه هم دانش و قدرت و هم تجهیزات این کار را دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: گام دوم، ایجاد ائتلاف توسط کشورهایی است که احترام متقابل را متوجه می شوند و به منافع یکدیگر احترام می گذارند. این کشورها می توانند با ایجاد یک ائتلاف منطقه ای بر پایه احترام به جامعه بشری بخصوص جامعه دریانوردان در مورد تأمین امنیت منطقه کمک کنند.

امیر دریادار ایرانی اشاره کرد: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ چهارمین رزمایش مرکب دریایی از رزمایش های ایران، روسیه و چین است و در این دوره دو کشور قزاقستان و پاکستان هم بعنوان کشورهای ناظر حضور دارند و ان شاءالله در سال بعد یگان های شناور این کشورها هم در این رزمایش مرکب شرکت خواهند کرد.





منبع:

1401/12/26
23:59:15
5.0 / 5
322
تگهای خبر: ایران , ایمنی , دریا , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز