بهادری جهرمی:

دولت تکلیف قانونی تدوین لایحه بودجه را انجام داده

دولت تکلیف قانونی تدوین لایحه بودجه را انجام داده به گزارش سنج نیوز، سخنگوی دولت اظهار داشت: دولت تکلیف قانونی برای تدوین لایحه بودجه انجام داده و الان مجلس باید اعلام وصول کند و به زودی قانون برنامه هفتم توسعه را هم تقدیم مجلس می نماییم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در گفت وگوی زنده تلفنی با برنامه «صبحانه ایرانی» شبکه دو سیما در پاسخ به این که تدوین برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه در چه مرحله ای هستند، اظهار داشت: دولت تکلیف قانونی خودرا انجام داده و تدوین بودجه سالانه را طبق روال از فروردین و اردیبهشت آغاز نموده است و باتوجه به موعد قانونی بخشنامه داخلی مجلس تحویل مجلس شورای اسلامی داده است.

وی اشاره کرد: طبق بخشنامه مجلس اگر در سالی دولت تدوین سیاست های کلی «قانون برنامه» را هم به عهده داشت، باید سیاست های کلی آن تا قبل از خردادماه به دولت ابلاغ شود که این امر تا شهریورماه صورت نگرفت و دولت برمبنای تکلیف قانونی خود تدوین بودجه را تکمیل کرد و تدوین قانون برنامه را هم بعد از ابلاغ شروع کرد.

بهادری جهرمی اشاره کرد: امسال برای نخستین بار ۱۸ جلسه کارشناسی قوی جهت بررسی قانون بودجه برگزار و احکام دائمی بودجه از احکام یک ساله جدا و تقدیم مجلس شد.

وی افزود: مجلس طرحی را در دستور کار داشت که طبق آن دولت می تواند پروسه تقدیم بودجه به مجلس را دو مرحله ای کند. به این صورت که در یک مرحله احکام و اعداد کلان و در مرحله بعد جداول تقدیم مجلس شود و دولت بر همین مبنا طرح اولیه را تقدیم مجلس کرد.

سخنگوی دولت در آخر اشاره کرد: دولت تکلیف قانونی خودرا درباب تدوین لایحه بودجه انجام داده است و الان مجلس باید اعلام وصول کند. بزودی دولت قانون برنامه هفتم توسعه را هم تقدیم مجلس خواهدنمود.





منبع:

1401/10/20
15:44:51
5.0 / 5
385
تگهای خبر: ایران , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز