معاون اول رئیس جمهور:

دولت های ایران و عراق، دوشادوش هم به زوار اربعین خدمت می کنند

دولت های ایران و عراق، دوشادوش هم به زوار اربعین خدمت می کنند به گزارش سنج نیوز، معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: دولت های ایران و عراق دوشادوش هم به زوار اربعین خدمت می کنند و برای آماده سازی زیرساخت های لازم برای حضور میلیونها زائر در کشور عراق برادرانه با یکدیگر همکاری داشته اند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمد مخبر در گفت و گو با صدا و سیما گفت: زیارت اربعین بزرگترین آیین دینی جهان اسلام است که از نظر تعداد شرکت کنندگان و وسعت برگزاری در طول تاریخ بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: دولت عراق میزبانی از زوار اربعین را افتخار خود می داند و در آن کشور، شیعه و سنی، عرب و کرد، در کنار یکدیگر به زایران حرم نوه رسول خدا (ص) خدمت می کنند.
معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: دولت های ایران و عراق دوشادوش هم به زوار اربعین خدمت می کنند و برای آماده سازی زیرساخت های لازم برای حضور میلیونها زایر در کشور عراق برادرانه با یکدیگر همکاری داشته اند.
وی اشاره کرد: وزارتخانه ها، نهادهای انقلابی، فعالان مردمی، استانداران و تمام دستگاه های ذیربط با محوریت ستاد مرکزی اربعین و وزارت کشور همه تلاش خودرا به کار بسته اند، اما در عین حال گرمای هوا و میزان استقبال زوار و مشتاقان حسینی بسیار بی سابقه است.
مخبر اضافه کرد: مردم عراق فداکارانه هر آنچه را در بضاعتشان بوده، برای میزبانی از برادران و خواهران ایرانی خود بر سر سفره آورده اند و خانه های خودرا میهمان سرای آنان کرده اند و همدلانه میزبان آنان در این سفر معنوی بوده اند، اما باید توجه داشت که نقص بعضی زیرساخت ها و برخی کمبودها در آن کشور محدودیت هایی را به وجود آورده است.
وی اعلام نمود: هماهنگی ها میان دولت ایران و دولت عراق به شکل لحظه ای است و دو دولت می کوشند تا بالاترین حد ممکن، زیارت اربعین زوار ایرانی را در خاک ایران و عراق تسهیل نمایند. ضمن اعزام اتوبوس های ایرانی به خاک عراق، یک خط هوایی برای ارسال مواد غذایی و آب به آن کشور نیز برقرار شده است تا در اسرع وقت، کمبودهای گزارش شده برطرف شود.
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: انتظار جدی از مردم عزیز و زوار حسینی همکاری و عمل به سفارش های ستاد اربعین است تا ان شاالله این راهپیمایی به نحو شایسته اجرا شود.




منبع:

1401/06/19
23:52:46
5.0 / 5
429
تگهای خبر: ایران , دستگاه , رئیس جمهور , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز