با حضور وزرای صنعت و نیرو صورت گرفت؛

بررسی وضعیت نابسامان سیمان و فولاد در كمیسیون صنایع

بررسی وضعیت نابسامان سیمان و فولاد در كمیسیون صنایع سنج نیوز: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت نابسامان سیمان و فولاد در جلسه امروز این کمیسیون آگاهی داد.


عزت الله اکبری تالارپشتی در گفت و گو با ایسنا با انتقاد از افزایش قیمت سیمان و فولاد در بازار، اظهار داشت: در پی نابسامانی بازار سیمان و فولاد، کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست امروز دلیلهای گرانی افسارگسیخته این محصولات را با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیرو و معاونان آنها بررسی کرد.
وی ادامه داد: دولت باید با پیش بینی احتمال قطعی برق در فصل گرما و ایجاد ظرفیت های لازم، از بروز آشفتگی در بازار سیمان و فولاد جلوگیری می کرد.
نماینده تهران افزود: صنایع بخش مهمی از اقتصاد کشور هستند و دولت برای تامین برق موردنیاز، نباید در اولین گام، برق واحدهای تولیدی و صنعتی را قطع کند برای اینکه در صورت بروز اختلال در فعالیت واحدهای تولیدی اقتصاد و تولید کشور تحت تاثیر قرار می گیرد.
اکبری با اعلان اینکه وزاری صمت و نیرو در این نشست وعده دادند با برنامه ریزی از لطمه صنعت برق بیش از این جلوگیری نمایند، افزود: هم اکنون صنایع با وجود تمامی محدودیت ها، در تلاش است تولید خودرا افزایش داده و در بازارهای جهانی سهمی به دست آورد بدین سبب نباید با قطعی برق واحدهای صنعتی را در عمل به تعهدات بین المللی با چالش روبه رو کرد چونکه با این رویه بازارهای صادراتی نیز لطمه می بینند.
رئیس کمیسیون صنایع با اعلان اینکه رییس جمهور باید بجای سیاسی کاری، برای ساماندهی بازار تدبیر کرده و به مردم امید دهد، اشاره کرد: رونق صنعت سبب اشتغالزایی می شود بدین سبب دولتمردان باید در وضعیت حساس، بحران را مدیریت کنند.
وی با اعلان اینکه با اصلاح الگوی مصرف برق می توان خیلی از کمبودها را جبران کرد، افزود: وزرای نیرو و صمت وعده دادند، در ایام آینده اقدامات مناسب و لازمی برای مدیریت مصرف برق و تامین برق واحدهای تولیدی و صنعتی انجام دهند.




منبع:

1400/05/04
21:13:47
5.0 / 5
879
تگهای خبر: اقتصاد , صنعت , كمیسیون , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز