عضو شورای عالی كار :

افزایش حق مسكن كارگران بایداز فروردین اعمال شود

افزایش حق مسكن كارگران بایداز فروردین اعمال شود به گزارش سنج نیوز عضو شورای عالی كار اظهار داشت: در مصوبه شورای عالی كار در مورد زمان اعمال افزایش حق مسكن صحبتی نشد و وزیر كار در متن پیشنهادی به دولت با بیان زمان اجرا از اول تیر، به جامعه كارگری دهن كجی كرده است.



فرامرز توفیقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد حق مسکن کارگران گفت: در مصوبه شورای عالی کار نه فقط زمان اجرا یکم تیر ماه اعلام نشده است بلکه اصلاً زمانی اعلام نشد؛ فقط در مورد افزایش حق مسکن از ۱۰۰ هزار به ۳۰۰ هزار تومان صحبت شد و با توجه به این که در امتداد دستمزد سال ۹۹ بود نه ترمیم دستمزد سال ۹۹، به این معنا است که از یک فروردین ماه لازم الاجرا است.
رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها اضافه کرد: اما اخیراً مشاهده کردیم وزیر کار در متن پیشنهادی به دولت برای افزایش حق مسکن، زمان اعمال این افزایش را اول تیرماه پیشنهاد داده است؛ که مغایر با روح سه جانبه گرایی شورای عالی کار است. در واقع رئیس شورای عالی کار خودمحورانه در نامه حق مسکن، زمان اجرا را یک تیر ماه پیشنهاد کرده است؛ این اقدام مغایر با نقش دولت در مذاکرات دسته جمعی و نوعی دهن کجی به جامعه کارگری شمرده می شود.
وی افزود: وقتی وزیر تعاون در مقابل تلویزیون اعلام می کند که توانستیم با این مؤلفه ها حداقل دستمزد را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسانیم معنایش این است که باید از اول امسال اعمال شود.
توفیقی اظهار داشت: وقتی ما به التفاوت سه ماه پرداخت نشود، در واقع به منزله برداشت ۶۰۰ هزار تومان از حقوق کارگر است. کارگر قرار بود در این یک سال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از افزایش حق مسکن، دریافتی داشته باشد وقتی ۶۰۰ هزار تومان کسر می شود کلاً یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می ماند و در صورت تقسیم بر ۱۲ ماه سال، کلاً ماهی ۱۵۰ هزار تومان می شود. یعنی به همین راحتی ۵۰ هزار تومان از سفره کارگران برداشت شد.
عضو کارگری شورای عالی کار افزود: اگر قرار باشد ۱۴ میلیون بیمه شده مستقیم را ضرب در ۵۰ هزار تومان نماییم ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان می شود یعنی ماهانه چنین رقمی از سفره جامعه کارگری برداشته می شود.
وی اضافه کرد: وزیر کار باید پاسخ دهد که چرا مطابق مصوبه شورای عالی کار در مورد حق مسکن برخورد نکرده است.
تصویر نامه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی



منبع:

1399/04/04
19:38:11
5.0 / 5
2607
تگهای خبر: بیمه , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز