سفارش انتخاباتی امام جمعه تهران

سفارش انتخاباتی امام جمعه تهران به گزارش سنج نیوز امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مجلس آینده باید در تراز خون شهید سلیمانی باشد و نمایندگانی در آن باشند كه امین انقلاب باشند و با چشم و ابرو آمدن بیگانگان توافق نامه های آنچنانی را امضا نكنند.



به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین، آیت الله كاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه های این نماز در سخنانی تبریك میلاد حضرت فاطمه (س) و نیز میلاد حضرت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: خداوند همراه، یار و كمك كار و گره گشاست، خداوند عزیز برای اهل تقوی جنود و عالم امكانش را در اختیارش قرار می دهد، امام(ره) احیاگر حكومت دین و تغییر دهنده مسیر تاریخ بود.
وی با اشاره به گوشه ای از زندگی حضرت فاطمه(س)، گفت: بانوان اهتمام كنند مثل حضرت زهرا(س) ایمان در وجودشان، مانع پرخاشگری ها و بی مسئولیت ها شود، پدرها دختری خداترس و عاشق خدمت به خانواده تربیت كنند.
اهم صحبت های وی به نقل از مهر، تسنیم، ایسنا و فارس از این قرار است:
* {با ابراز تاسف به افزایش آمار طلاق در كشور} در این آمار طلاق ها هم قصور ما، آموزش و پرورش و هم رسانه ها و اندیشمندانی كه زبان و قلمشان اثر دارد، قصور داریم.
* بانوان نماز را جدی بگیرید و از آن كمك بگیرید؛ شوهرداری و بچه داری برای زن، رسالت اول زن است كه هیچ چیز جای آنرا نمی گیرد.
* تقوا دژ شكست ناپذیر است و كسی كه در زندگی رعایت خدا را كند و محور حركات و سكناتش، تحصیل رضای خدا و پرهیز از غضب پروردگار عزیز و حكیم باشد، خداوند متعال با او معیت دارد.
* البته خداوند با همه معیت دارد؛ ولی خداوند با اهل تقوا معیت نصرت، هدایت، رفاقت و رحمت دارد. خداوند گره گشای كار هست و برای اهل تقوا جنود و عالم امكان را در اختیار او قرار می دهد. اگر هواپرستی و تعلقات پست دنیوی اجازه دهد، انسان وجود خداوند در خود و قلبش را می یابد. قلب انسان بارگاه و حرم حق است و اگر آلوده شود، خداوند این خانه را وا می گذارد و محل تروریست ها و اراذل و اوباش می شود.
* در مورد حضرت زهرا(س) عجایب و خصائصی وجود دارد كه انسان را مبهوت می كند؛ ایشان بهترین الگو برای الگوها است و تا آنجایی كه قطب عالم یعنی وجود مقدس حضرت بقیة الله الاعظم(عج) مادرشان را به عنوان اسوه خود معرفی كردند و پدر امام زمان نیز فرمودند مادر ما بر ما حجت است كه این نشان میدهد در تمام ابعاد خلیفة اللهی حضرت زهرا(س) نمره اول است.
* حجت الاسلام كاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریك ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: او بهترین الگوست تا جایی كه قطب عالم و صاحب ولایت مطلقه فقیه حضرت مهدی (عج )، مادرشان را بعنوان اسوه خود معرفی كردند و پدرشان امام حسن عسگری(ع) فرمودند كه مادر ما بر ما حجت است و این نشان میدهد كه در تمام ابعاد خدانمایی حضرت زهرا نمره اول است.
* وقتی وجود حضرت محمد مصطفی (ص) با خدیجه كبری ازدواج كردند زنان با حضرت خدیجه قطع رابطه كردند و در دوران حمل (بارداری) كسی با ایشان معاشرت نداشت. وقتی پیامبر وارد خانه می شود می بیند كه خدیجه با كسی سخن می گوید، فكر می كنند همسایگان با او آشتی كردند ولی كسی را نمی بینند و بعد می بینند او با بچه ای كه در شكمش است صحبت می كند. حضرت زهرا (س) از همان حركت در رحم مادرش پرچم پشتیبانی از دین را در دست داشته است و به مادرش نوید می دهد برای پدرم مشكلی پیش نمی آید چون خدا با اوست و به مادرش دلداری می داده است. ما هم امروز از خدا بخواهیم حجاب ها را از دل ما بزداید و تكیه گاه ما هم خداوند باشد تا هیچ تشویش و اضطرابی ما را تهدید نكند.

قبل از انقلاب مردم به حساب نمی آمدند
* {با تاكید بر ضرورت وحدت میان مردم و ضرورت خدمت به مردم}: روحیه انقلابی مردم سبب شده كه ما چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم و با همه آنچه بعضی از دلدادگان به غرب اهتمام كردند جامعه را دو قطبی كنند و مردم را مقابل هم قرار دهند می بینیم كه در ۲۲ بهمن همه می آیند، چون انقلاب متعلق به همه مردم ایران و مستضعفان بود. در این جشن مردم معجره آسا در بیشتر از ۵ هزار منطقه جمع شدند، آیا این نعمتی بزرگ نیست طوری كه هیچ چیز نمی توان در صفوف مردم خللی وارد كند.
* در شهرهایی مثل شیراز و كرمانشاه تا ۳۰ درصد افزایش حضور مردم را شاهد بودیم كه حضوری الهی و قرآنی و اقتدارآمیز بود. این حضور بیعت با ولایت و نایب امام زمان(عج) و پافشاری بر مبارزه با استكبار است. جشن سالانه انقلاب پدیده بی بدیل و نعمت مستمر خداوند است. اگر دشمن فكر می كند كه مردم انقلاب را رها كرده اند روز ۲۲ بهمن دید كه این طور نیست.
* پیش از انقلاب مردم به حساب نمی آمدند و انتخابات نداشتیم اما پس از انقلاب این روند تغییر نمود.
می خواهند بین جمهوریت و ولایت كم و زیاد كنند
* برخی می خواهند بین جمهوریت و ولایت كم و زیاد كنند. امام (ره) گفتند جمهوری اسلامی نه یك كلمه بیش نه یك كلمه كم، و اگر غیر این بود مردم ۹۸ دصد به آن رای نمی دادند. شهید سلیمانی قسم جلاله می خورد كه "شما عاقبت به خیری تان این است با حكیمی كه سكان دار كشتی كشور است دلتان یكی باشد." با فرمان امام (ره) برای انقلاب و جنگ به پا خاستید و همین طور در وصیت نامه امام بر حضور ملت در پای صندوق رای تاكید گردیده است و رهبری هم بر این مساله تاكید نمودند. اما مجلس باید در تراز و عظمت ملی ما و شهیدی چون قاسم سلیمانی كه هدایت گر و بیدارگر بود، باشد. مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی و نمایندگانی كه امین انقلاب باشند و با چشم و ابرو آمدن بیگانگان توافق نامه های آنچنانی را امضا نكنند.
* مردم نباید به اشخاص بدنام در شورای شهر رای دهند.
* نمایندگان مجلس باید شجاع و الگو باشند در معرفت و خدمت گذاری نه این كه با مفسدان بسازند و پابرهنگان را فراموش كنند. زمان و یكپارچگی مردم و نیاز آنها را بشناسند و قوانینی وضع كنند كه گروهی نباشد و در امتداد تكامل جامعه باشد. مجلس باید بتواند دولت را كنترل كند و مردم به آن دل ببندند و اعتماد كنند.
* طرح معامله قرن را افتضاح و رسوایی برای رئیس جمهور آمریكا است؛ ملك و سرزمین مردم را گرفتند و حالا دارند بذل و بخشش می كنند. این طرح از همان قدم اول شكست خورده است و موجب اعتراض مردم فلسطین می شود و خیزش جدیدی را به وجود آورده است.
* {با اشاره به برف گیلان و مشكلات به وجود آمده}: این طور بحران ها باید پیش بینی می شد و از قبل همه حاضر می بودند. مسئولین باید برنامه ریزی شان دقیق باشد و ان شاالله هر چه زودتر این مشكلات به وجود آمده برای مردم آن منطقه رفع گردد.

۲۱۷۲۱۶


منبع:

1398/11/25
14:09:46
5.0 / 5
4030
تگهای خبر: آمریكا , آموزش , آنلاین , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز