یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس:

ردیف بودجه قیر روستاها به لایحه 99 برگردد

ردیف بودجه قیر روستاها به لایحه 99 برگردد به گزارش سنج نیوز، یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: نهضتی ها، حق التدریسی ها، رتبه بندی معلم ها، بیكاری، بیمه و وام كشاورزان، و سیل گرفتگی ها و آب گرفتگی ها. به نظر م این مسائل باید در قانون بودجه ۹۹ درست دیده شود.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سید كاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی عصر امروز(یكشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه ۹۹ اعلام نموده است كه ۱۵ درصد به حقوق كارمندان اضافه می كند. این در شرایطی است كه تورم چیزی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد است. این افزایش جوابگوی معیشت كارمندان نیست. قرار بود این افزایش حقوق پلكانی باشد یعنی دولت به كاركنان ضعیف بهای بیشتری دهد. چنین قیدی در لایحه بودجه دیده نمی گردد.

نماینده مردم صومعه سرا درمجلس از «حذف شدن ردیف بودجه قیر روستاها در لایحه بودجه ۹۹» اطلاع داد و اظهار داشت: ما باید این ردیف را برگردانیم. كمیسیون تلفیق به این مورد توجه داشته باشد. سال قبل ۶ هزار میلیارد ردیف بودجه ای برای این مورد در نظر گرفته شد كه الان در حال پرداخت است.

این عضو كمیسیون اقتصادی مجلس در مورد ردیف بودجه مالیات اظهار داشت: دولت در سال ۹۸، مالیات ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی پیشبینی كرده بود. این مالیات در عمل ۷۰ درصد تحقق پیدا كرد. امسال كه مقرر است وابستگی بودجه به نفت كم باشد، دولت مالیات ۱۹۰ هزار میلیاردی پیشنهاد كرده است. به نظرم با عنایت به فرار ملیاتی موجود در كشور، اقتصاد زیرزمینی و نبود اطلاعات بانكی و بانك اطلاعاتی، تحقق چنین رقمی برای مالیات غیر امكان دارد.

دلخوش اضافه كرد: فروش اوراق ۸۰ هزار میلیاردی كه در بودجه سال ۹۹ آمده است یعنی انتقال بدهی به سال آینده. بحث دیگر در مورد فروش دارایی است. رقم فروش دارایی در بودجه ۹۸، ۱۰ هزار میلیارد بود كه كه ۳۰۰ میلیارد آن تحقق پیدا كرد. دولت در سال ۹۹ پیشنهاد كرده است كه فروش دارایی را به ۵۰ هزار میلیارد برساند.

این عضو كمیسیون اقتصادی مجلس در مورد «سه نرخی شدن بنزین» اخطار داد و تصریح كرد: همه می دانیم كه دولت تحریم است و تشدید این تحریم ها به دولت فشار می آورد. در عین حال باید بدانیم كه سه نرخی شدن بنزین فساد می آورد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در انتها نطق خود با اشاره به اینكه «اشكالات لایحه بودجه ۹۹ بیشتر از لایحه بودجه ۹۸ است» اظهار داشت: مسائل مختلفی در جامعه وجود دارد. مثل نهضتی ها، حق التدریسی ها، رتبه بندی معلم ها، بیكاری، بیمه و وام كشاورزان، و سیل گرفتگی ها و آب گرفتگی ها. به نظر م این مسائل باید در قانون بودجه ۹۹ درست دیده شود.




1398/09/24
22:33:55
5.0 / 5
4502
تگهای خبر: اقتصاد , بیمه , تحریم , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز