رمزگشایی از ادعای بی سند درباره تعیین قائم مقام اجرایی برای رهبری

رمزگشایی از ادعای بی سند درباره تعیین قائم مقام اجرایی برای رهبری به گزارش سنج نیوز بهروز نعمتی درباره علت طرح ادعای كوشش برای تعیین قائم مقامی رهبری اظهار داشت: «عده ای به دنبال این هستند كه همواره در صدر اخبار باشند اما به اعتقاد من این مورد مساله ای صد در صد انحرافی است و تا كنون در مجلس دهم و در هیات رئیسه چنین بحثی مطرح نشده است.»


فائزه عباسی: «برخی از دوستان ما(هیات رئیسه مجلس) معتقد بودند حالا كه كار كشور به مشكل خورده، حضرت آقا قائم مقام اجرایی منصوب كنند و مسئولیت ها را به قائم مقام اجرایی بدهیم» همین یك جمله امیرحسین قاضی زاده هاشمی، از نمایندگان عضو جبهه پایداری از تریبون رسانه ملی، كفایت می كرد تا جنجالی تازه به راه بیفتند. ادعایی بزرگ و بدون سند از جانب عضو جبهه پایداری. او حتی وقتی با سوال مجری درباره هویت عرضه دهندگان این طرح روبرو می شود تنها به این جمله بسنده می كند كه «دوستان طرفدار دولت بودند! كار دولت قفل كرده بود و نمی توانستند كار خویش را درست انجام دهند.» استفاده از كلید واژه «طرفدار دولت» بی گمان عمد این عضو هیات رئیسه برای منفك كردن هم طیفان فراكسیونی اش از این ادعای بدون سند و نشانه رفتن انگشتش به سمت دیگر اعضای هیات رئیسه مجلس كه منتسب به فراكسیون مستقلین و امید هستند، بوده است. یك ادعا كه فقط تكذیب می شود و بس... اما آخرین باری كه برای سمت رهبری قائم مقام تعیین شد، به 40 سال پیش باز می گردد و «آیت الله منتظری» نخستین و البته آخرین فردی بود كه این سمت را به عهده داشت. حال این سوال مطرح می شود چرا پس از چهار دهه بار دیگر چنین بحثی مطرح می شود و آیا اساسا در هیات رئیسه مجلس مبحث انتخاب قائم مقامی رهبری مطرح شده است؟
اكبر رنجبرزاده از اعضای هیات رئیسه مجلس درباره صحت سقم این مورد به خبرآنلاین اظهار داشت: «من اطلاعی در این رابطه ندارم و شاید این مورد وقتی مطرح گردیده است كه من نبوده ام البته وقتی از بغل دستی ام (علی اصغر یوسف نژاد) هم پرسیدم او هم خبر نداشت. حتی در محافل غیر رسمی هم چنین موضوعی را نشنیدم و بعید هم می دانم در چنین شرایطی رهبر انقلاب این مورد را بپذیرد و اصلا چنین موضوعی مطرح نیست.»
او در پاسخ به این سؤال كه آیا كسی در مجلس به دنبال این مورد بوده یا خیر اظهار داشت: «من تا كنون چنین چیزی نشنیده ام بطور قطع در جلسه فردا هیات رئیسه این بحث مطرح خواهد شد كه چنین موضوعی از كجا نشات گرفته است.»
احمد امیرآبادی از دیگر اعضای هیات رئیسه هم درباره طرح قائم مقامی برای رهبری در هیات رئیسه ابراز بی اطلاعی می كند و به خبرآنلاین می گوید: من خبری ندارم درباره این مورد و حداقل من خبرندارم چنین بحثی مطرح شده باشد.

بهروز نعمتی از دیگر اعضای هیات رئیسه مجلس بود كه این مورد را تكذیب نمود و به خبرآنلاین اظهار داشت: «چنین موضوعی اصلا حقیقت ندارد و به هیچ عنوان چنین موضوعی در هیات رئیسه مطرح نشده است و در مجلس هم مطرح نشده است شاید این مورد در فراكسیون اصولگرایی مورد بحث بوده و آنجا در این رابطه پیشنهاداتی مطرح گردیده است.»
البته نعمتی هم مانند رنجبرزاده اعلام می كند كه این مورد در جلسه هیات رئیسه مورد بحث قرار می گیرد. او اظهار داشت: «ما تا كنون در این رابطه با قاضی زاده هاشمی صحبت نكرده این اما در جلسه هیات رئیسه كه فردا برگزار می گردد بطور قطع این مورد را مطرح می نماییم.»
می خواهند در صدر اخبار باشند
بهروز نعمتی درباره علت طرح چنین ادعاهایی به خبرآنلاین می گوید: «عده ای به دنبال این هستند كه همواره در صدر اخبار باشند اما به اعتقاد من این مورد مساله ای صد در صد انحرافی است و تا كنون در مجلس دهم و در هیات رئیسه چنین بحثی مطرح نشده است.»
او در پاسخ به این سؤال كه آیا این ادعا می تواند با انگیزه های انتخاباتی باشد اظهار داشت: «قطعا و صد در صد این ادعاها انتخاباتی است.»
ادعایی كه در فراكسیون ولایی هم خریدار نداشت
بهروز نعمتی می گوید شاید آنچه قاضی زاده هاشمی به زبان آورده است در فراكسیون ولایی مطرح شده باشد موضوعی كه وقتی آنرا با سخنگوی آن در بین گذاشتیم آن هم این مورد را تكذیب نمود.
سید حسین نقوی حسینی به خبرآنلاین می گوید: «باید از خودشان پرسید كه این مورد چطور مطرح گردیده است چون تا جایی كه من اطلاع دارم چنین بحثی در مجلس مطرح نیست و از آنجائیكه سخنگوی فراكسیون ولایی هستم به قطعیت می گویم هیچ بحثی در این رابطه در فراكسیون اصولگرایان ولایی مطرح نبوده و نیست »
سوار بر موج انتخابات
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و رئیس سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره ادعاهای مطرح شده پیرامون انتخاب قائم مقامی اجرایی برای رهبری با اشاره به اینكه من نشنیدم چنین موضوعی در مجلس مطرح باشد به خبرآنلاین اظهار داشت: «كسانی كه بحث قائم مقامی اجرایی رهبری را مطرح می كنند درك درستی از قانون اساسی جمهوری اسلامی بخصوص اصل 110 نداشتند. حوزه اختیارات رهبری چه حوزه فقهی و چه حوزه نظارتی حوزه اختیار ایشان است كه در بعضی موارد می تواند مسئولیت های تفویضی را تعریف كند ولی تنها ایشان هستند كه می توانند این مسئولیت را مشخص كنند و كسی نمی تواند نهاد رهبری را تجزیه كند. این مبحث مشمول مجلس هم می شود چونكه مجلس اختیار تصمیم گیری درباره قوانین عادی را دارد و این مورد مشمول قانون اساسی نمی گردد. به عبارت دیگر تغییر در قانون اساسی یك روند تاسیسی است كه محل آن به هیچ وجه مجلس نیست. ازاین رو افرادی كه چنین موضوعاتی را مطرح می كنند یا درك درستی از قانون اساسی ندارند و یا به دنبال یكسری اهداف سیاسی هستند كه به اعتقاد من در شرایط كنونی نقش عامل دوم بیشتر است. »

او اظهار داشت: «كسی در مجلس به دنبال تعرض به حوزه نهادی قانون اساسی نیست.»
او درپاسخ به این سؤال كه طرح چنین ادعاهایی با اهداف سیاسی چه دورنمایی را می تواند برای این افراد ترسیم كند اظهار داشت: «من معتقدم در حالیكه كشور در تحریم به سر می برد مسلم است كه برخی امور اجرایی كشور به پیش نمی رود و از آنجائیكه انتخابات مجلس را در پیش رو داریم برخی افراد برای آنكه بتوانند رای بیاورند بر یك موج تخریبی سوار می شوند درحالی كه خود آقایان خبردارند كه كشور در چه شرایطی در حال اداره شدن است.»
فلاحت پیشه تصریح كرد: «من می پذیرم ضعف های مدیریتی و در مواردی فساد وجود دارد اما به هر حال كشور به سختی اداره می شود و برای نخستین بار وارد سالی می شویم كه اقتصاد كشور در حال كوچك شدن نخواهد بود و می تواند روند توسعه ای خویش را از سر بگیرد بنابراین تنها عاملی كه می تواند منجر به تعدیل مواضع كشورهایی مانند آمریكا شود ثبات اقتصادی در داخل است. وقتی كشور می خواهد وارد چنین فضایی شود مواضع انتخاباتی می تواند یك تهدید برای آن محسوب شود.»
1727216

1398/08/12
23:04:23
5.0 / 5
4459
تگهای خبر: آمریكا , آنلاین , اصولگرایان , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز