می خواهید دولت را نقد كنید؟خب نقد كنید، چرا كار آمدنیوز را تكرار می كنید؟

می خواهید دولت را نقد كنید؟خب نقد كنید، چرا كار آمدنیوز را تكرار می كنید؟ به گزارش سنج نیوز سردبیر روزنامه اعتماد در سرمقاله این روزنامه نوشت: چند روز پیش خبر ساختند كه فریدون نیامده، رفت. این خبر پیش از اینكه دولت را بدنام كند به ضرر قوه قضاییه بود و پیش از اینكه وضعیت زندان ها را زیر سوال ببرد، مردم را نسبت به مبارزه با فساد گرفتار تردید كرد. حقیقتا مردم از مبارزه با فساد خوشحالند و همین یك كار تا حدود زیادی توانسته است، تصویر قوه قضاییه را بلكه تصویر نظام را در ذهن و ضمیر مردم ترمیم كند.



تاكنون درباره مبارزه با فساد حرف زیاد زده ایم، شعار هم زیاد داده ایم. بالاتر از اینها خط و نشان زیاد كشیده ایم. 8 سال آزگار رئیس جمهوری را بر صفحه تلویزیون دیدیم كه می خواست فهرست مفسدان اقتصادی را از جیبش دربیاورد كه نیاورد. دیگر مقامات هم در مقام حرف زیاد با مفسده و مفسد مبارزه كرده اند. اما كار مهمی كه آقای رییسی كرد همین بود كه وارد عمل شد و بی ملاحظه سیاسی به قلع و قمع مفسدان پرداخت.
نه تنها به مفاسد قوه قضاییه رسید بلكه فرشته چشم بسته عدالت را واداشت تا خونسرد به گرایش های سیاسی و جناحی از باقی اركان حكومت حساب كشی كند و تا آنجا كه قانون و شرع اجازه می دهند، مو از ماست مقامات بكشد. كور از خدا چه می خواهد جز دو چشم بینا، مردم هم از حكومت چه می خواهند جز برقراری عدالت؟ مبالغه نمی كنم اگر بگویم همین چند ماه مبارزه با فساد، امید اصلاح را به دل مردم برگرداند و چراغ خوش بینی و عدالت را در دل هاشان روشن كرد.
منتها در این میان ناامیدكنندگان هم بیكار ننشستند و تا توانستند در فرم و محتوای این نهضت ایجاد تردید كردند. گاهی دروغ جعل كردند، گاهی شایعه ساختند، گاهی راست و دروغ به هم آمیختند و....
اینكه برادر رئیس جمهور محاكمه شود و به زندان برود، فی نفسه باارزش است و اعتبار نظام را در چشم مردم بالا می برد اما اینكه او مدت محكومیتش را نه در زندان كه در خانه بگذراند همه رشته ها را پنبه می كند و همه آن اقدامات مثبت را زیر سوال می برد. چنین خبری- خاصه وقتی معلوم می شود كه از اساس دروغ است- جز اینكه مردم را ناامید كند و اقدامات قوه قضاییه و دولت را نمایشی جلوه دهد، ارزش دیگری ندارد ضمن اینكه احتمال سیاسی بودن بلكه جناحی بودن چنین شایعه ای زیاد است.
منتقدان دولت از هر فرصتی استفاده می نمایند تا حرف خودرا بر كرسی بنشانند و تا آنجا كه امكان دارد، دولت را از چشم مردم بیندازند. اما غافلند كه این كار، رقیب را نیز از چشم می اندازد و كار را بر همه اركان نظام سخت می كند. علاوه بر این اصولا چنین شایعه ای بیشتر از آنكه مقابل دولت باشد، مقابل قوه قضاییه است بلكه مقابل نظام. قبلا هم در بعضی كانال ها و سایت های در رابطه با منتقدان دولت دیدیم كه به صرافت لو دادن اخبار پشت پرده افتادند و چنین وانمود كردند كه رئیس جمهور به دنبال تبرئه برادر خویش بوده و برای مقامات خط و نشان كشیده. گاهی حتی چیزهای بی ربطی را به هم پیوند زدند تا چنین شائبه ای از رفتار و گفتار روحانی بیرون بكشند و خشم مردم را برانگیزانند. ما همه سوار یك كشتی هستیم و سوراخ كردن این كشتی به ضرر همه است و موجب غرق شدن همه می شود. می خواهید به دولت نقد كنید، بكنید اما فامیل را بدنام نكنید و عرض همه را نبرید. مواظب باشید همان منش و روش آمدنیوز از آستین خودمان بیرون نیاید.

1717


منبع:

1398/07/30
09:51:45
5.0 / 5
4666
تگهای خبر: اقتصاد , رئیس جمهور , روزنامه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز