مدیركل پایش روابط اقتصادی دو جانبه وزارت امور خارجه:

صادركنندگان سربازاران خط شكن جنگ اقتصادی هستند

صادركنندگان سربازاران خط شكن جنگ اقتصادی هستند سنج نیوز: مدیركل پایش روابط اقتصادی دو جانبه وزارت امور خارجه اظهار داشت: سربازاران خط شكن جنگ اقتصادی صادركنندگان هستند و در وزارت خارجه دستگاه دیپلماسی بخاطر رسیدن به این اصل مهم و بر طبق سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم مبادرت به تغییر ساختار كرده و دستگاه های حوزه دیپلماسی در اختیار اقتصاد قرار گرفته است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، احمد معصومی فر امروز ۱۱ بهمن ماه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادركنندگان برتر استان كرمان اظهار نمود: اگر به كارنامه موفق كشورها در رشد اقتصادی نگاه نماییم این است كه همه نیروها توافق كردند همه امكانات را متمركز بر توسعه ظرفیت های صادراتی بكنند. در كشور ما این مهم به توافق و اجماع كلی رسیده اما هنوز تا مرحله توسعه صادرات غیرنفتی و اینكه محور و راهبرد اساسی باشد، راه زیادی داریم و موانع و مشكلاتی در راه می باشد.
وی اشاره كرد: هنوز نیاز داریم زیرساخت های صادراتی و بنگاه های صادراتی را تقویت نماییم و مهم تر از همه، رقابتمندی در حوزه كسب و كار به نحوی بشود كه بتوانیم رغبت و اولویت برای صادرات و فعالان اقتصادی را بعنوان یك اصل قرار بدهیم. ما همچنان سوبسیدهای آشكار و پنهان به واردات می دهیم و باید كوشش كرد به سمتی برویم كه این سوبسید به سمت صادرات باشد و كشورهای موفق این كار را كردند.
وی اظهار داشت: امروز دشمن با سلاح اقتصادی وارد یك جنگ تمام عیار با ما شده به خاطر اینكه نقطه قوت و ضعف ما را شناخته و اگر بخواهیم مانند دوران دفاع مقدس این چالش را به فرصت تبدیل نماییم، نیاز به یك اجماع جمعی و وحدت عمل داریم و اینكه بپذیریم تنها راه رسیدن به توسعه پایدار و رشد اقتصادی، توسعه صادرات است و اگر صحبت از پشتیبانی از تولید می نماییم، باید بر طبق توسعه صادرات باشد.
مدیركل پایش روابط اقتصادی دو جانبه وزارت امور خارجه اضافه كرد: توسعه صادرات احداث اشتغال و رونق تولید را به دنبال دارد و راهی نداریم جز اینكه تمام زمینه ها و بسترهای لازم را برای انجام كار در راه توسعه صادرات بسیج نماییم. ملاك ارزیابی عملكرد دستگاه های اقتصادی و اجرایی كشور این باشد كه چقدر برای احداث زمینه برای فتح بازارهای جهانی توسط فعالان اقتصادی كار انجام می دهیم.
وی بیان كرد: سربازان خط شكن جنگ اقتصادی صادركنندگان هستند و در وزارت خارجه دستگاه دیپلماسی بخاطر رسیدن به این اصل مهم و برمبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم مبادرت به تغییر ساختار كرده و دستگاه های حوزه دیپلماسی در اختیار اقتصاد قرار گرفته و وزیر تلاش می كند همه نمایندگی های سیاسی و كنسولی در خارج از كشور در خدمت فعالان اقتصادی و خصوصاً صادركنندگان باشد.



1397/11/12
13:31:42
5.0 / 5
4714
تگهای خبر: اقتصاد , دستگاه , روابط , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز