مدیرعامل سازمان خدمات و مشاركت های اجتماعی شهرداری تهران:

۳۰ درصد ظرفیت گرمخانه های تهرانی خالی است

۳۰ درصد ظرفیت گرمخانه های تهرانی خالی است به گزارش سنج نیوز، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۳۰ درصد ظرفیت گرمخانه های تهرانی خالی است، اظهار داشت: در شبهای سرد اخیر حتی مناطق خاص و دور از دید همه هم برای پیدا کردن آلونک های افراد بی خانمان مورد بررسی و تفتیش قرار گرفت.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سید احمد احمدی صدر ضمن اشاره به ثبت سردترین شبهای سال در هفته اخیر اظهار داشت: نگرانی جدی در رابطه با سلامتی بی خانمان ها و معتادان متجاهر در موقعیت خیابان وجود داشت. البته بعد از اجرای طرح های ساماندهی، میزان بی خانمان ها نسبت به سنوات گذشته بسیار کاهش پیدا کرد. با این همه برخی از افراد متأسفانه در بعضی آلونک ها در بعضی نقاط باقی مانده بودند.

وی با اشاره به اینکه تک تک افراد بی خانمان در شبهای سرد زمستان خانواده ما محسوب می شوند و نمی توان آنها را رها کرد، خاطرنشان کرد: در همین راستا اکیپ های ما مشغول پیگیری و یافتن افراد کارتن خواب شدند. چون که ظرفیت ساماندهی، بازپروری و ترک اعتیاد، اسکان، حتی فن آموزی و معرفی به بازار کار وجود دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که بیشتر از ۳۴ گشت سیار به صورت منظم تمام مناطق ۲۲گانه شهر را در شبهای سرد زمستان مورد پوشش قرار داده بود، افزود: حتی مناطق خاص و دور از دید همه هم برای پیدا کردن آلونک های افراد بی خانمان مورد بررسی و تفتیش قرار گرفت.

احمدی صدر راهکار اساسی درمان پدیده کارتن خوابی را حل مشکلات اقتصادی و پیشگیری از مهاجرت ها به تهران عنوان نمود و عنوان کرد: هم چنین ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری که مورد استفاده معتادان متجاهر قرار می گیرد، ضروری می باشد. مثلا مسیر روددره کن، باید به یک تفرجگاه و اکوپارک تبدیل گردد. مادامی که نقاط بی دفاع شهری وجود دارد، احتمال حضور معتادان متجاهر و کارتن خواب ها هم هست.

وی رسیدگی به مبحث معیشت و مشکلات اقتصادی را دیگر ضلع اساسی مقابله با پدیده کارتن خوابی دانست و اظهار داشت: به گشت های ویژه دستور داده شده که نقاط دور از دسترس و مناطقی که از چشمان پلیس هم پنهان مانده در شبهای سرد سال بررسی شود. اوضاع البته نسبت به دو سال قبل بسیار بهتر شده اما حضور حتی یک کارتن خواب هم برای ما آزاردهنده است.

مدیرعامل سازمان مشارکت ها و خدمات اجتماعی به تدبیر شهردار تهران برای ساماندهی تمام معتادان متجاهر در شهر اشاره نمود و اضافه کرد: گشت های «حامی شهر» به این منظور در شبهای سرد سال مشغول فعالیت هستند. البته تعداد کارتن خواب ها و معتادان متجاهر در موقعیت خیابان اصلاً قابل مقایسه با حتی چند ماه گذشته هم نیست. پیمایش های میدانی و رصد مناطق مختلف شهر نشان از کاهش قابل توجه آنها است.

احمدی صدر با یادآوری این که گرمخانه های شهرداری تهران برای اسکان بی خانمان ها در شبهای سرد سال آماده بهره برداری است، اضافه کرد: بیشتر از ۳۰ درصد ظرفیت گرمخانه های ما امروز خالی است. عمده دلیل این مورد ساماندهی معتادان متجاهر در مراکز یاورشهر است. ازاین رو گرمخانه ها به طور عمده به افراد بی خانمان اختصاص یافته است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، وی به فعالیت بیشتر از ۳۰ مددسرای سیار در سطح شهر برای پذیرایی از افراد بی خانمانی که مایل به استفاده از ظرفیت گرمخانه ها بهردلیلی نیستند، اشاره نمود و اظهار داشت: امیدواریم بزودی شاهد روزهایی باشیم که هیچ بی خانمان یا بی سرپناهی سطح شهر تهران وجود نداشته باشد.




1402/12/11
20:17:04
5.0 / 5
218
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , مهاجرت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز