معاون شهردار تهران خبر داد

خداحافظی با پل بعثت و ساخت پل جدید یک کیلومتری

خداحافظی با پل بعثت و ساخت پل جدید یک کیلومتری سنج نیوز: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از جمع آوری پل بعثت و ساخت یک پل جدید 1.2 کیلومتری آگاهی داد.


هادی حق بین در گفت و گو با ایسنا، در مورد ساخت پل بعثت در منطقه ۱۶ با اعلان اینکه در بزرگراه بعثت در محدوده تقاطع با خیابان شهید رجایی رو به روی ترمینال جنوب و در ادامه تقاطع شهید بخارایی بر روی راه آهن و مترو، یک پل داریم که دیگر فاقد استانداردهای فنی است، اظهار داشت: اینکه می گویم فاقد مشخصات فنی است به این معنا نیست که شهروندان برای تردد نگران باشند، بلکه از این منظر که پروژه به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای نیاز دارد.
وی تاکید کرد: در سالهای قبل این پل خیلی سریع راه اندازی شد و طبق طرح باید پلی ساخته شود که بر این اساس در طرح جدید، یک پل پیش از تقاطع خیابان شهید رجایی شروع و بعد از حذف تقاطع خیابان شهید رجایی، از روی مترو و راه آهن عبور می کند و پل موجود حذف می شود. همین طور در ادامه از جلوی ترمینال جنوب عبور کرده و موجب حذف تقاطع خیابان شهید بخارایی می شود و در نهایت طول این پل در حدود ۱.۲ «یک و دو دهم» کیلومتر خواهد بود.
حق بین این پروژه را یکی از پروژه های بسیار فنی، باکیفیت و اثرگذار دانست و تاکید کرد: با توجه به این که بزرگراه بعثت را در ادامه در تقاطع با بزرگراه نواب و تندگویان داریم، شرایط را تسهیل می نماییم چونکه در این محدوده حذف تقاطعات را طبق طرح مصوب داریم. مطالعات این پروژه تکمیل شده و امیدواریم در سال آینده وارد فاز اجرائی پروژه شویم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمی توان پل موجود را حفظ کرد؟ افزود: این پل به لحاظ شاخص ها، استاندارد کافی را ندارد و از جهتی به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای نیاز دارد؛ اما این مقاوم سازی توجیه اقتصادی و فنی ندارد و طبق طرح مصوب باید دو چراغ را حذف نماییم که دو تقاطع اصلی را با خیابانهای بخارایی و شهید رجایی با راه اندازی این پل که به اصطلاح دو بچه پل هم دارد و یک پل بسیار جامع و کامل است سبب می شود که در این منطقه شاهد روان سازی ترافیک و حذف چراغ ها شود.
وی در مورد خاصیت های این پل اظهار داشت: این پل، یک پل عادی و بتنی به طول ۱.۲ (یک و دو دهم کیلومتر) است و طراحیش شرایط پیچیده ندارد.




منبع:

1402/10/22
14:22:59
5.0 / 5
214
تگهای خبر: استاندارد , اقتصاد , ساخت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز