در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

اتمام بررسی اجرای تبصره های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در نیمه نخست سال

اتمام بررسی اجرای تبصره های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در نیمه نخست سال سنج نیوز: بررسی تبصره های بودجه سال 1402 شهرداری تهران در 6 ماه ابتدایی سال در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به پایان رسید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی تبصره های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در ۶ ماه ابتدایی سال جاری را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: به شهرداری مجوز داده شده بود که قرارداد نیروهای موقت به دائم تبدیل گردد و قبل از این هر پنج سال یکبار بنابر قاعده ای این تبدیل وضعیت انجام می شد که از دوره پنجم متوقف گردید و دو سال از خدمت دوره ششم نیز گذشته و هنوز اقدامی انجام نشده و شهرداری بخشنامه ای ارائه نداده است.
وی ادامه داد: برگزاری آزمون برای نیروهای قراردادی خدمات اداری و هادیان شهر پیش بینی شده بود که در دوره پنجم مجوز آن گرفته شد تا اجرائی نشود. از شهرداری خواستیم این آزمون متوقف شده تا بررسی نماییم و بعد از بررسی صورت گیرد که اقدامی صورت نگرفت و قرار بود شهرداری موضوع را از سازمان اداری و استخدامی پیگیری کند؛ اما اقدامی انجام نشده و متوقف مانده است.
وی با اعلان اینکه در بند پنجم تبصره هفدهم به موضوع بازنشستگی اشاره شده است، تصریح کرد: شهرداری گزارشی داد که برمبنای آن در سال قبل به ۶۱۹ نفر در شرکت واحد اتوبوسرانی به مبلغ ۲۵۹ میلیارد تومان و در ۶ ماه ابتدایی امسال ۱۲۹ میلیارد تومان پرداخت شده که مبلغ برای هر نفر ۲۰۸ میلیون تومان جهت بازخرید بوده است.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در شرکت متروی تهران و حومه نیز تعداد ۱۳۷ نفر به مبلغ ۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است، اشاره کرد: به هریک از این افراد بصورت میانگین ۵۱۹ میلیون تومان پرداخت شده است. در سازمان پسماند نیز مقرر شده تا انتهای سال از ۵۵۳ نفر از کل پرسنل، تعداد ۱۷ نفر به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بازنشسته یا بازخرید شوند که بصورت میانگین هر نفر ۶۱۷ میلیون تومان پرداخت شده است.
امانی با بیان این که به شهرداری تهران اجازه داده شده بود که جهت صیانت از اماکن و تأسیسات شهرداری از خدمات کارکنان انتظامی یگان حفاظت و کارکنان شهرداری تهران شاغل و مأمور در یگان در صورت انجام ماموریت تا سقف ۹۰ ساعت برمبنای احکام تطبیقی شهرداری تهران و همین طور از کارکنان فراجا، در ساعات غیر موظف استفاده نماید، اظهار داشت: در این جهت مبلغ حدود هفت میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان در ۶ ماه ابتدایی امسال هزینه شده است.
در ادامه این جلسه حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با قرائت بندهای تبصره هجدهم بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران با اشاره به این که شهرداری تهران موظف است برای جلوگیری از موازی کاری در انجام تحقیقات در مجموعه های زیر نظر خود به ثبت اطلاعات پروژه ها و تحقیقات در سامانه پژوهش یار اقدام نماید، اضافه کرد: برمبنای گزارشات واصله، تعداد ۲۵۳ عنوان پروژه مطالعاتی و پژوهشی، ۱۱۳ عنوان گزارش علمی و تخصصی، ۷۴ عنوان کتاب تخصصی تألیفی و ترجمه ای، ۴۹ محور و عنوان پیشنهادی پایان نامه دانشجویی و ۱۱۷ عنوان نشست علمی و تخصصی در برنامه پژوهشی امسال قرار گرفت.
وی با بیان این که برمبنای تبصره ۱۹ و وظیفه شهرداری نسبت به جلب مشارکت و سرمایه گذاری، عملکردی در ۶ ماه ابتدایی سال به ثبت نرسیده است، تاکید کرد: در تبصره ۱۹ حد نصاب ارزش پروژه های مشارکتی نیمه تمام و جدید برمبنای برآورد سرمایه گذاری طرف مشارکت تعریف شده است. بر این اساس تعداد چهار طرح به شورا ارائه شده و در کمیسیون بررسی و مقرر شده که لوایح طرح تونل متوسلیان، سرزمین آسمان ها(طرح اسکای لند)، راه اندازی هتل و بخش اداری برج میلاد H۱ و مدیریت بازیابی دفع و دفن ۱۹۰۰ تن پسماند شهری به شورا ارائه شود.
کاشانی با اشاره به این که در بند چهارم تبصره ۱۹، شهرداری تهران موظف است نسبت به محاسبه آورده طرفین در پروژه های مشارکتی برمبنای ضوابط و قوانین اقدام نماید، اظهار داشت: در واگذاری پروژه موسوم به مژده به مبلغ ۸۶۲ میلیون تومان و واگذاری سهم شهرداری تهران از بیمارستان آتیه به بانک تجارت به مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، آورده سرمایه گذار و شهرداری به روز محاسبه می شود.
وی با اعلان اینکه در بند پنجم در صورت تعریف پروژه جدید خارج از فهرست و تعیین مدل اقتصادی پروژه بصورت غیرخودگردان توسط سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و بهره مندی از اعتبار ۳۰ درصد مبلغ قرارداد موضوع این تبصره با تأیید کمیسیون تلفیق شورا امکان پذیر است، اضافه کرد: این بند عملکردی نداشته است.
میثم مظفر رییس کمیته بودجه شورای شهر نیز در ادامه بررسی این دستور با اعلان اینکه برمبنای تبصره ۲۱، شهرداری تهران موظف است در امتداد مناسب سازی فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت، سالمندان و کودکان اقدام نماید، اظهار داشت: در ۶ ماه ابتدایی ۷۶ کیلومتر از ۳۸۰ کیلومتر مصوب پیاده روها مناسب سازی شده که شامل مناسب سازی ۶۷۶ تقاطع و مناسب سازی ۴۷۵ گذرگاه و رفیوژ میانی است.
وی با اعلان اینکه در تبصره بیست و دوم در امتداد ارتقاء اثربخشی جلوگیری از موازی کاری در ترویج فراگیری آموزش های شهروندی، نحوه هزینه کرد اعتبارات در رابطه با فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی باید توسط شهرداری تهران ارائه شود، تاکید کرد: دبیرخانه مربوطه در اداره کل آموزش شهروندی شکل گرفته؛ اما دستورالعمل نحوه هزینه کرد اعتبارات در رابطه با فرهنگ سازی در عرصه آموزش های شهروندی ارائه نشده است.
مظفر با بیان این که شهرداری تهران برمبنای بند سوم تبصره بیست و دوم باید ۱۰ درصد درآمد سالیانه حاصل از سر جمع مبالغ دریافتی بهای خدمات مدیریت پسماند را به آموزش و فرهنگ سازی شهروندان با موضوع پسماند اختصاص دهد، اظهار داشت: با توجه به این که اعتبار این بند در ردیف های حوزه ماموریت اجتماعی است، موضوع آموزش بصورت پراکنده در بعضی از سازمان ها و شرکتها انجام شده که ضروریست در ۲ بخش حوزه پسماند و حمل و نقل، اعتبارات به حوزه مربوطه پرداخت گردد.
رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران همین طور افزود: بر طبق تبصره بیست و سوم شهرداری تهران موظف است دستورالعمل ها و بخشنامه های مورد نیاز تبصره های مصوب بودجه را برمبنای زمان بندی تعیین شده، ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه تهیه کرده و به شورا عرضه نماید.
وی ادامه داد: بخشنامه ها و دستورالعمل ها در مدت ۶ ماه ابتدایی سال جهت تصویب به شورا ارائه نشده و توسعه و به روز رسانی سامانه جامع و یکپارچه مدیریت مالی بوسیله برقراری اتصال میان تمامی سامانه های حوزه بودجه و مالی بطور ناقص اجرا شده و دسترسی کامل اعضای شورا به این سامانه محقق نشده است.
مظفر با تکیه بر این که برمبنای تبصره ۲۳، شهرداری تهران موظف است گزارش عملکرد تبصره های بودجه مصوب را همراه با مستندات در سامانه جامع تدوین و اجرای برنامه و بودجه شهرداری تهران سه ماه یکبار به شورای شهر تهران ارائه کند، تاکید کرد: بنابر گزارش شهرداری، دسترسی های لازم در اختیار اعضای شورا قرار گرفته است.
مظفر با اعلان اینکه شهرداری تهران برمبنای بند چهارم این تبصره همین طور موظف است برمبنای اطلاعات نظارتی سامانه مدیریت توزیع آسفالت، نسبت به توزیع و اجرای آسفالت معابر شهر تهران اقدام نماید و گزارش آنرا هر سه ماه یکبار به شورا عرضه نماید، اظهار داشت: در ۶ ماه ابتدایی امسال ۶۷۶ هزار و ۶۸۶ تن در مناطق آسفالت توزیع شده که سهم هر منطقه بصورت میانگین ۳۰ هزار و ۷۵۸ تن است. سهم بزرگراه ها از توزیع آسفالت نیز ۲۲۲ هزار و ۵۹۸ تن است و در مجموع ۸۹۹ هزار و ۲۸۴ تن آسفالت در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در سطح معابر شهر توزیع شده است.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، امروز بعد از بررسی مابقی تبصره های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران، بررسی ها بعد از چندین جلسه در شورای شهر تهران به انتها رسید.




منبع:

1402/10/04
08:11:27
5.0 / 5
379
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , بازی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز