وعده رییس سازمان انرژی اتمی درباره ی گسترش فناوری های هسته ای

وعده رییس سازمان انرژی اتمی درباره ی گسترش فناوری های هسته ای به گزارش سنج نیوز، ایرنا نوشت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: تلاش داریم که فناوری هسته ای را در حوزه های مختلف کشور توسعه دهیم تا بیش از پیش شاهد تاثیرگذاری آن در زندگی مردم باشیم.


محمد اسلامی روز چهارشنبه در مسافرت به خوزستان و در نشست با استاندار خوزستان بیان کرد: این هدفگذاری یک شعار نیست؛ بلکه یک راهبرد است و سازمان انرژی اتمی در این راه قرار گرفته تا باتوجه به سند استراتژیک ۲۰ ساله که در فروردین ماه پارینه توسط رییس جمهور رونمایی شد؛ توسعه این فناوری در حوزه های مختلف ملی محقق شود.
وی با اشاره به این که یکی از اهداف این سند توسعه نیروگاه های برق و سامانه های پرتودهی است افزود: نیروگاه های کارون یک و ۲ در آژانس ثبت شده که سابقه آن به بالای ۵۰ ساله گذشته برمی گردد.
اسلامی اضافه کرد: با عنایت خاص مقام معظم رهبری در عرصه انرژی اتمی به پیشرفت های زیادی دست یافتیم و توسعه نیروگاه های برقی را همیشه در برنامه داریم.
استفاده از پرتودهی در تولید محصولات کشاورزی اسلامی با اعلان اینکه در عرصه پرتو دهی نسبت به پیشرفت برخی کشورها، ۵۰ سال عقب هستیم بیان کرد: پرتودهی در عرصه کشاورزی ظرفیت بسیار مهمی برای تولید محصولات غذایی سالم می باشد که دور شدن آفات و افزایش نگهداری محصولات کشاورزی را درپی دارد.
معاون رئیس جمهور اظهار داشت: با چنین ظرفیتی می توان محصولات کشاورزی سالم تولید کرد و با تامین سلامت مردم هزینه درمان را کم کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلان اینکه از ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی کشور ۳۰ درصد آن گرفتار ضایعات می شود اضافه کرد: این میزان ضایعات حاشیه سود کارهای اقتصادی در عرصه کشاورزی کشور را پایین آورده که معادل ۴۰ میلیون تن محصول است.
اسلامی با اعلان اینکه کشور را به ۱۲ بخش مهم تولید محصولات کشاورزی تقسیم کردیم اضافه کرد: خوزستان یکی از این قطب ها است که پرتو دهی در این استان صورت خواهد گرفت.
رئیس سازمان انرژی اتمی، سهم خوزستان در تولید محصولات مختلف کشاورزی کشور را قابل توجه دانست و افزود: محصولات کشاورزی این استان در صادرات غیرنفتی نیز سهم ویژه ای دارد بدین سبب ایجاد سامانه های پرتودهی در خوزستان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اشاره کرد: راندمان در تولید محصولات کشاورزی بوسیله این سامانه ها تا در توسعه تجارت خارجی از اهمیت بالایی برخوردارست و باید دراین زمینه بیش از پیش برنامه ریزی های کاربردی را در دستور کار قرار داد.
اسلامی در بخش دیگری از این جلسه از راه اندازی نخستین کارخانه تولید پسته با بهره گیری از سیستم دانش بنیان و پرتودهی کشور افتتاح در آینده نزدیک آگاهی داد و اظهار داشت: تلاش می شود تا پایان دولت سیزدهم، سه مرکز پرتودهی کشور به 12 مرکز افزایش یابد.
وی با تأکید بر این که همیشه غرب در تلاش است تا جمهوری اسلامی به فناوری های روز دنیا دست پیدا نکند افزود: فناوری انرژی هسته ای در زندگی مردم موثر است بدین سبب این تکنولوژی فقط برای ساخت بمب اتم کاربرد ندارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلان اینکه هرچه دشمنان تحریم کنند قوی تر در این بخش کار خواهیم کرد اضافه کرد: اعتمادی به نفس خوبی در فعالان حوزه فناوری انرژی اتمی کشور وجود دارد تا جایی که پارینه به ۱۵۸ دستاورد جدید در این زمینه دست پیدا کردیم.
اسلامی افزود: بمنظور تربیت نیروی مورد نیاز در عرصه فناوری انرژی اتمی، با موافقت استانداری خوزستان محلی تعیین شده که درحال بررسی های لازم هستیم.
در ادامه این جلسه استاندار خوزستان به انجام مدیریت کشت تابستانه امسال با همکاری شورای تامین، سازمان آب و برق و کشاورزان اشاره نمود و اظهار داشت: در این رابطه برنامه ریزی های مختلفی انجام شده و انتظار داریم که دستاوردهای آن برای استان اثرگذاری های خوبی داشته باشد.
علی اکبر حسینی محراب با اعلان اینکه خوزستان بیشترین تولید گندم کشور را دارد بیان کرد: در کنار ضرورت توجه به کشت گندم، حفظ حیات دام ” گاومیش” در سال قبل از اهمیت ویژه ای برخوردار بود؛ برهمین اساس با تعبیه مه پاش، استخر و دوش از لطمه های احتمالی به اینطور دام ها جلوگیری شد.
استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر اربعین حسینی و راهیان نور با ساماندهی در عرصه مسائل اقتصادی و معیشتی توسط مردم اداره شود و به گونه ای که همه ارزاق و نیازمندی ها توسط بازار، کسبه و شرکت های استانی تهیه شود، شاهد جهش بسیار خوبی خواهیم بود.
حسینی محراب در آخر با اشاره به پرداخت حق آلایندگی به روستاها افزود: با پرداخت حق آلایندگی به روستاها، همه این مناطق در راه آبادانی قرار می گیرند؛ خدا را شاکریم که لطف نظام در این دو سال اخیر شامل حال مردم خوزستان شده است.
27217





1402/06/15
20:29:15
5.0 / 5
353
تگهای خبر: اقتصاد , تحریم , تكنولوژی , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز