نماینده مجلس:

حدودا در هیچ حوزه ای وعده های رئیسی محقق نشده است

حدودا در هیچ حوزه ای وعده های رئیسی محقق نشده است به گزارش سنج نیوز، مُنیبان نوشت: نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی می گوید: متأسفانه تقریبا در هیچ حوزه ای وعده های رئیسی محقق نشده و عملکرد دولت سیزدهم قابل قبول نیست بنده این اظهارات را با ناراحتی درونی بیان می کنم و می گویم.



غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به هجمه های مجازی ضد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلات پیش آمده را از دو منظر میتوان در نظر گرفت، نخستین مورد این که متأسفانه اخلاق در کشور ما بسیار تضعیف شده و این پدیده در بدنه حاکمیت بسیار پررنگ تر تضعیف می شود. نکته دیگر که سیاسی به حساب می آید اینست که در هر صورت یکی از تبعات انحصارگری و خالص سازی اینست که نتوانند هیچ صدای مخالفی را تحمل کنند و در نتیجه هر صدای مخالف ناخوشایند است و باید قطع شود. نکته قابل توجه اینست که خالص سازی با جایگاه مجلس سازگار نیست، به این مفهوم که مجلس محل صداهای مختلف، اندیشه های مختلف، بحث و گفتگوهای عقلانی است اما متأسفانه جریان معروف به خالص سازی حتی این اندک ها را هم در نظر نمی گیرند.

نوری قزلجه در توضیح جریان خالص سازی و رابطه آن با جبهه پایداری خاطرنشان کرد: بنده جریان خالص سازی را به جایی وصل نمی کنم. پایداری ها در جایگاهی نیستند که به آنها پرداخته شود اما در مجموع تفکری که جریان خالص سازی را طراحی می کند عددی در کشور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در قسمت دیگری از این گفتگو ضمن اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در آستانه ورود به سومین سال ریاست جمهوری اظهار نمود: بنده مشاهده نکردم که رئیسی به شعارهایی که در انتخابات ریاست جمهوری می داد عمل کرده باشد و نمی توانم بشمارم که فلان وعده انتخاباتی را عملیاتی کرده است. به عبارت دیگر میتوان اظهار داشت که متأسفانه تقریبا در هیچ حوزه ای وعده های رئیسی محقق نشده و عملکرد دولت سیزدهم قابل قبول نیست بنده این اظهارات را با ناراحتی درونی بیان می کنم و می گویم.

او افزود: ای کاش می توانستیم بگوییم دولت در این چند بخش به خوبی عمل کرده و ان شاالله در قسمت های دیگر هم به همین صورت عمل می کند اما به هر حوزه ای که نگاه و توجه می نماییم موفقیتی مشاهده نمی گردد، ان شاالله خود دولتی ها توضیح بدهند شاید ما موردی را فراموش کردیم. البته پس از توضیحات دولتی ها در مورد موفقیت های دولت ما و مردم هم قضاوت نماییم کجا پیشرفت کردیم؟ در مهار تورم پیشرفت کردیم؟ در کنترل نرخ ارز موفق بودیم؟ در حوزه تنظیم روابط خارجی، احیای برجام و گفتگوهای بین المللی موفق بودیم؟ در مبادلات بانکی توانستیم پیشرفت کنیم؟ در بحث مسکن آن چه که وعده داده شده بود موفقیت بدست آوردند، حال کشاورزان، کارگران و کارمندان بهتر شده؟ سرمایه گذاری در حوزه های نفت و گاز و میادین مشترک صورت گرفته؟

نوری قزلجه با تاکید بر پاسخگویی دولت تصریح کرد: بنده نشانی از موفقیت در موارد مذکور مشاهده نمی کنم امیدوارم دولت توضیحاتی عرضه بدهد. دولت بگوید در حوزه فرهنگ و مخصوصاً حجاب به خوبی عمل کرده؟ در هر صورت دولت یک جایی را نشان بدهد، بگوید بهتر شده و ما هم آنها را تشویق نماییم و بگوییم خدا را شکر. اگر موفقیتی در عملکرد دولت مشاهده شود مطمئناً بنده هم از تریبون مجلس تشکر می کنم و می گویم دولت این کار خوب را انجام داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با این که در شرایط فعلی اقتصادی تا چه اندازه ضروریست که لایحه حجاب با دو فوریت به مجلس عرضه شود، خاطرنشان کرد: اگر حجاب را بعنوان امری شرعی تلقی نماییم، این موردی است که برای همه مسلمانان واجب است اما این که در مورد حجاب قانون بگذاریم و قانون گذاری در مورد آن جای بقیه قانون گذاری ها را گرفته، جای بحث دارد. نکته مهم اینست که حجاب باید در کشور وجود داشته باشد اما راهش دادن لایحه نیست چون که نتیجه آن معطل کردن امور اقتصادی می شود. مشکلات اقتصاد و معیشتی ریشه بحران های فرهنگی هستند که امروز با آنها درگیر هستیم.


بیشتر بخوانید:
روزنامه جوان: "خالص سازی" باید همیشه وجود داشته باشد/ در انتخابات پیش رو فرصت کافی برای این کار توسط شورای نگهبان هست نوری قزلجه: جناح اقلیتی حاکم دنبال انسداد قانونی در راه حضور نخبگان و فرهیختگان در انتخابات مجلس دوازدهم است هشدار مهم به قالیباف؛ تیغ خالص سازها پس از لاریجانی سراغ تو می آید
۲۱۶۲۲۰



منبع:

1402/05/21
15:15:36
5.0 / 5
301
تگهای خبر: اقتصاد , برجام , روابط , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز