واکنش نماینده مجلس به هجمه ها مقابل بهارستان

واکنش نماینده مجلس به هجمه ها مقابل بهارستان به گزارش سنج نیوز، ایلنا نوشت: احسان ارکانی از هجمه ها مقابل مجلس درباب لایحه حجاب و عفاف انتقاد نمود و اظهار داشت: اطلاع ندارند. اساسا لوایح را مجلس تنظیم نمی کند و این دولت می باشد که لایحه را به مجلس ارسال می کند و یا این که در حالت بدبینانه اغراض سیاسی برخی افراد ریشه این اظهارنظرها است.


احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباب برخی واکنش های اخیر نسبت به لایحه حجاب و عفاف اظهار داشت: در بحث لایحه حجاب و عفاف طی یکی دو روز اخیر شاهد این بودیم که برخی افراد و شخصیت ها از برخی تریبون ها متاسفانه مجلس را مخاطب و مورد انتقاد قرار داده بودند که بنظر می رسد که در حالت خوش بینانه ناشی از ناآگاهی است که اطلاع ندارند. اساسا لوایح را مجلس تنظیم نمی کند و این دولت می باشد که لایحه را به مجلس ارسال می کند و یا این که در حالت بدبینانه اغراض سیاسی برخی افراد ریشه این اظهارنظرها است.

وی افزود: اما خب این احتمال هم وجود دارد که این مساله را می دانند اما به خاطر اغراض سیاسی آدرس اشتباه می دهند و مجلسی را که بتازگی رهبر انقلاب مورد لطف قرار دادند و از عنوان «مجلس انقلابی» برای آن استفاده کردند، مورد انتقاد و هجمه غیرمنصفانه قرار می دهند؛ حالا این که چه اهدافی پشت آنست، بماند.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی اشاره کرد: درخواست من از کسانی که در این فضاها بحث و نقدی دارند، این است که جانب انصاف را نسبت به مجلس رعایت نمایند و توجه داشته باشند که به هر حال لایحه را دولت ارسال کرده و مجلس در تنظیم و تدوین آن نقشی نداشته است.
وی ادامه داد: این دوستان اگر واقعا بحث یا نکته ای نسبت به لایحه دارند باید آن اندازه جرئت و جسارت را داشته باشند که زمانی که قصد بیان نقد و نظر خودرا دارند، از مرجعی که تا اینجای کار آنرا به مجلس ارسال کرده انتقاد به عمل آورند تا حداقل جانب انصاف را رعایت کرده باشد.

ارکانی درباب این مساله که لایحه مذکور توسط قوه قضاییه تدوین شده و به دولت رفته است، اشاره کرد: بحث ما درباب روال قانونی کار است که دولت باید لوایح را به مجلس ارسال نماید، یعنی اگر قوه قضاییه هم لایحه ای را تنظیم کند قادر به ارسال مستقیم آن لایحه به مجلس نیست، این دولت می باشد که مرجع ارسال لوایح مختلف همچون لوایح قضایی به مجلس شمرده می شود و تا دولت نخواهد لایحه ای را ارسال نماید، این اتفاق رخ نخواهد داد.
وی افزود: این بحث ها درباب شکل کار و روند ارسال لایحه بود، اما در ارتباط با ماهیت لایحه نیز بعد از آن که اعلام وصول شود و در کمیسیون تخصصی بررسی شود قابل بحث خواهد بود که نمایندگان مجلس در آن مرحله قادر هستند نظرات و پیشنهادات خودرا مطرح کرده و اصلاحاتی روی لایحه اعمال کنند.



بیشتر بخوانید:

پاسخ قوه قضائیه به منتقدان / لایحه حجاب، خروجی «اجماع نظر سران قوا» است

انسیه خزعلی: دولت در لایحه حجاب قوه قضائیه، دخل و تصرفی نداشته

سوال کلیدی عبدی در میانه جنجال لایحه «بلاتکلیف» حجاب / قصد «جرم انگاری» دارید یا «خلاف انگاری»؟

تندروها، «داغ و درفش» می خواهند! / لایحه حجاب؛ گرفتار میان سنگ آسیاب «مطالبات اکثریت» و «خواست اقلیت»



۲۱۲۲۰

1402/03/07
11:17:05
5.0 / 5
282
تگهای خبر: كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز