یوسفی:

دستگاه های اجرائی باید همراهی لازم را با وزیر صمت داشته باشند

دستگاه های اجرائی باید همراهی لازم را با وزیر صمت داشته باشند به گزارش سنج نیوز، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملکرد صنعت خودرو سازی قابل دفاع نیست اما این که همه به عملکرد وزیر صمت نسبت داده شود، دقیق و کارشناسی شده نیست بنا بر این مجموعه مسئولین، دولت، وزرا و سیستم پولی مالی کشور باید همراهی لازم را با وزیر صمت داشته باشند.


مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر، اظهار داشت: همیشه بیانات رهبر انقلاب راهگشای مشکلات داخلی و بین المللی بوده و نشان از ژرف نگری و دقت نظر ایشان دارد.
نماینده مردم اهواز اضافه کرد: هنگامی که ایشان سفارش هایی در زمینه معیشت، پشتیبانی از تولید ملی، سبد خانوار و موضوعات دیگر مانند همدلی و همراهی قوای سه گانه برای حل مشکلات مردم را می خواهند یعنی این که باید این مسئله برای کارگزاران قوای سه گانه از اولویت بیشتری برخوردار باشد و باید با تلاش مضاعف و همفکری بین سه قوه مشکلات زندگی مردم خصوصاً مسائل انباشت شده در زمینه اقتصادی مرتفع گردد.
یوسفی در ادامه با اشاره به این که بیشتر مشکلات ما در زمینه اقتصادی به دهه گذشته و دولت های قبل برمی گردد، اظهار داشت: البته قسمتی از تصمیمات دولت جدید نیز بی تاثیر نیست ولی عدم برنامه ریزی در زمینه های زیرساختی در گذشته مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده و ما در ادامه در زمینه عملکرد وزارت خانه ها مولفه هایی را برای آنها تعریف کرده و بعد نمره دهیم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در بحث مشکلات شهرکهای صنعتی و کارگاه های تعطیل، حدود ۳۰۰۰ واحد راکد در مدت حضور وزیر صمت و اقدامات بموقع ایشان به چرخه تولید برگشت و علاوه بر آن نیز در زمینه واگذاری معادن و شفاف سازی سامانه های برخط، حوزه کسب وکار پنجره واحد اقدامات خوبی انجام شده است.
نماینده مردم اهواز افزود: در ادامه در زمینه خودرو و کیفیت آن گله مردم به حق است و درباب وضعیت آشفته بازار خودرو پاسخی برای آنها نداریم.
یوسفی با اعلان اینکه اگر در طول این مدت کوتاه بخواهیم همه مشکلات را به عملکرد یک وزیر نسبت دهیم این حرف دقیق و کارشناسی شده ای نیست، اظهار داشت: اما باید وزارت خانه با همراهی رییس جمهور در عین این که از تولید ملی حمایت می کند نسبت به تراز عرضه و تقاضای نیز توجه کند.
نماینده اهواز افزود: باتوجه به انباشت تقاضای خودرو باید واردات خودرو صورت می گرفت که بخشی در بحث ورود خودرو های نو توسط وزیر صمت صورت گرفت اما تعدادی از نهادها همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام که وظیفه قانون گذاری نداشتند ورود کرده و در تصمیم گیری و قوانین مجلس اقدام نموده که این بخش با چالش مواجه گردید اما توسط وزیر صمت ادامه یافت تا این که به سبب افزایش ارز بحث خودرو دست دوم عنوان شد که باردیگر توسط مجمع رد شد.
وی ادامه داد: عملکرد صنعت خودرو سازی قابل دفاع نیست اما این که همه به عملکرد وزیر نسبت داده شود، بحث دقیق و کارشناسی شده نیست بنا بر این مجموعه مسئولین، دولت، وزرا و سیستم پولی مالی کشور باید همراهی لازم را با وزیر صمت در بخش واردات خودرو و تامین منابع مالی برای پشتیبانی از صنعت و پرداخت تسهیلات داشته باشند.
یوسفی اظهار داشت: امروز اساسا حوزه معیشت و اشتغال از مطالبات اصلی مردم است بدین سبب تصمیم نهایی باید در راستای حمایت مردم، ثبات نرخها و پیشرفت کشور باشد.




منبع:

1402/02/04
16:26:02
5.0 / 5
351
تگهای خبر: اقتصاد , خودرو , دستگاه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز