نماینده ادوار مجلس :

کاهش تورم دروغ نیست اما حقیقت هم ندارد

کاهش تورم دروغ نیست اما حقیقت هم ندارد به گزارش سنج نیوز، نامه نیوز نوشت: ابوذر ندیمی ضمن اشاره به موئلفه های تعیین نرخ تورم، آماری که از جانب دولتی ها عرضه می شود را غیرواقعی دانست اما تصریح کرد که این به مفهوم دروغ گفتن دولت نیست.



دولت و رسانه های حامی دولت مدام درحال عرضه آمار و وصف موفقیت های دولت هستند. مشخصا هم از موفقیت های اقتصادی و به صورت خاص کنترل تورم می گویند. آن هم در حالیکه مردم با گوشت و پوست و استخوان خود درگیر گرانی های سرسام آور و کمرشکن هستند! این دوگانی از کجاست؟ این سوالی است که ذهن خیلی از افراد را پس از خواندن گزارش های اقتصادی حامیان دولت به خود درگیر می کند.

بوذر ندیمی، کارشناس مسائل اقتصادی در اینباره توضیح داد: در تحلیل یا تشخیص تورم چند قاعده داریم که دولت به یکی از آن قواعد استناد می کند. توضیح این که اولا تورم متوسط قیمت خرده فروشی کالا و خدمات است. یعنی ما در حوزه کالا و خدمات متوسط قیمت سیصد، چهارصد کالا را در نظر می گیریم و همین روش اشکالاتی را بوجود می آورد به این خاطر که در بحث تورم منظور همه کالاها نیست بلکه حداکثر 20 کالای موثر است.»



بیشتر بخوانید: آیت الله مکارم شیرازی: مردم از سکوت مراجع در برابر گرانی ها گلایه دارند / گرانی های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمد نفتی دولت، معماست آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر صمت: رضایت مردم از وضعیت زندگی شان مهم تر از گزارش مسؤلان است / خرید یک کیلو میوه برای برخی خانواده ها دشوار است


منبع:

1401/06/14
11:15:31
5.0 / 5
447
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز