اعلام شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از جانب سخنگوی دولت

اعلام شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از جانب سخنگوی دولت به گزارش سنج نیوز، ایرنا نوشت: بهادری جهرمی، شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را اعلام نمود.




«علی بهادری جهرمی» روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و در پاویون دولت این استان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالات اضافه کرد: اخیرا سازمان های امور استخدامی و برنامه و بودجه به توافق در جهت افرایش حقوق کارمندان و بازنشستگان رسیده اند که این توافق هنوز جزئیاتش نهایی نشده است.
وی بیان نمود: این مورد در جلسات هیات دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی درحال بحث است اما اصل این که بتوان کمکی کرد در سقف منابع، مورد پذیرش همه دولتمردان است.
سخنگوی دولت افزود: افرایش حقوق صورت می گیرد اما این که منابع آن چگونه تامین گردد که این افرایش حقوق منجر به ایجاد تورم نشود درحال پیگیری است.
بهادری جهرمی عنوان کرد: اگر افزایش حقوق صورت گیرد و به واسطه خلق پول افزایش حقوق اعمال شود، مانند روال معیوب گذشته می شود که با خلق پول تورم ایجاد خواهد شد و حقوق ها مستهلک می شود.
وی تصریح کرد: باید چکش کاری شود و میزان افزایش حقوق بگونه ای باشد که تورم زا نباشد، منابع آن پیشبینی شود و امید است در کوتاه مدت به جمع بندی نهایی برسد و خبرهای خوشی برای کارمندان و بازنسشتگان لشکری و کشوری اعلام گردد.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: افزایش حقوق اعمال شده سال جاری به شکلی می تواند جبران کننده بخشی از فشاری که تورم سه تا چهار سال قبل بر مردم تحمیل کرده، باشد اما این جبران هزینه های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که در دولت مباحث گوناگونی مطرح بود که بتوان به نحوی آنرا جبران کرد.
وی خاطرنشان کرد: با عنایت به این که سه تا چهار سال قبل به واسطه نقدینگی بسیار زیادی که در کشور ایجاد شده، و طی هشت سال قبل منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۰، حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شده یعنی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به بیشتر از چهار هزار، هزار میلیارد تومان رسیده که این حجم نقدینگی، تورم خیلی زیادی بوجود آورده و این تورم مستمر وجود دارد، چون که نقدینگی وجود خارجی دارد و تا نقدینگی به سمت رشد اقتصادی هدایت نشود، تورم وجود دارد.
سخنگوی دولت افزود: وقتی تورم استمرار پیدا کند، قدرت خرید مردم، کارکنان و بازنشستگان کاسته می شود.
بهادری جهرمی بیان نمود: سال جاری در حوزه بازنشستگان تأمین اجتماعی و کارمندانی که حداقل بگیر بودند، افزایش قابل قبولی چه در حوزه کارمندان و چه در حوزه کارگران رخ داد و افرایش ۵۷ درصدی کم سابقه و بیشتر از میزان تورم بود.


بیشتربخوانید:
«تذکر» نماینده مجلس به رئیسی: افزایش ۱۰ درصدی حقوق، زندگی را برای کارمندن سخت کرده است رقم یارانه های نقدی تغییر می کند؟/ خبر جدید میرکاظمی در رابطه با افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان سخنان صریح میرکاظمی در رابطه با افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان/ افزایش حقوق به شهریورماه می رسد؟


منبع:

1401/06/03
13:34:07
5.0 / 5
489
تگهای خبر: اقتصاد , خرید , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز