مصوبه مجمع برای بهبود فاکتورهای عملکردی محیط زیست و افزایش صادرات غیرنفتی در برنامه هفتم

مصوبه مجمع برای بهبود فاکتورهای عملکردی محیط زیست و افزایش صادرات غیرنفتی در برنامه هفتم سنج نیوز: مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه ای به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه و اعضای مجمع، بحث و بررسی سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این نشست بندهای مربوط به «محیط زیست» و «رشد اقتصادی» در سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.
در جلسه امروز مجمع که رییس و معاون سازمان برنامه و بودجه، روسای کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهشهای مجلس و رییس سازمان حفظ محیط زیست حضور داشتند، اعضای مجمع مقرر کردند: «بهبود فاکتورهای عملکردی محیط زیست حداقل پنج پله در هر سال، کاهش حداقل ده درصدی سالانه آلودگی هوای کلان شهرها و مدیریت اثرات و عوارض تغییر اقلیم با بهره گیری از ظرفیت های ملی، منطقه ای و بین المللی» در سال های برنامه هفتم محقق شود.
اعضای مجمع در ادامه بعد از بحث درباره الزامات رشد اقتصادی ۸ درصدی؛ «بهبود محیط کسب وکار و ایجاد ثبات و پایداری در سیاست ها و مقررات اقتصادی کشور و ارتقاء حداقل پنجاه رتبه کشور در شاخص کل محیط کسب وکار در طول برنامه» را از تصویب گذراندند.
در پنجمین جلسه مجمع در هفته جاری درباب افزایش صادرات غیرنفتی و تراز تجاری غیرنفتی مصوب شد: « افزایش صادرات غیرنفتی با تاکید بر محصولات دانش بنیان و نیل به تراز تجاری غیرنفتی مثبت در آخر برنامه و جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی که در داخل به اندازه کافی و باکیفیت مناسب قابل تامین است، با رعایت حقوق مصرف کننده» در برنامه هفتم اجرائی شود.
در ابتدای این جلسه، آملی لاریجانی، درگذشت والده پرویز داودی را به وی و خانواده اش تسلیت گفت.




منبع:

1401/05/12
22:46:51
5.0 / 5
629
تگهای خبر: اقتصاد , سیاست , كمیسیون , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز