فعال سیاسی اصولگرا :

آقای رئیسی، شما با علم به مشکلات وارد گود انتخابات شدید

آقای رئیسی، شما با علم به مشکلات وارد گود انتخابات شدید ایلنا نوشت: حقیقت پور اظهار داشت: دستوراتی را با ضرب الاجل های نشدنی صادر می کنند. این موارد امکان پذیر نیست. فکر می کنم چون آقایان کمتر کار اجرایی انجام داده اند،  با پیچیدگی های کار اجرایی آشنایی نبوده و شعارهایی داده اند که امروز نمی توان آنها را جمع کرد.



منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سؤال که آیا کابینه دولت سیزدهم احتیاج به تغییر یا ترمیم دارد یا خیر، اظهار داشت: این کابینه بطور قطع به ترمیم نیاز دارد و با سازوکار و ظرفیتی که در ترکیب کابینه وجود دارد، پاسخگوی خروج از شرایط فعلی بخصوص در ابعاد اقتصادی نخواهد بود و نیازمند این است که یارانی فهیم تر، با برنامه تر، عاقل تر و پخته تر انتخاب شوند.
وی اضافه کرد: پست وزارت در دولت، پست آزمون و خطا نیست. نمی گردد فردی را مستقیما از بنگاهی برداری و او را بعنوان بزرگترین وزیر وزارت خانه ای که بزرگترین بنگاه های تولیدی و اقتصادی در ذیل آن قرار گرفته معرفی کنی.
حقیقت پور خاطرنشان کرد: با وضعیتی که امروز برای صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته در وزارت کار پیش آمده، احساس می کنم، آقای رئیسی از این جا به جایی ها استقبال کرده و از افراد قوی و با تجربه استفاده خواهد نمود. او اجازه نمی دهد کشور بیشتر از این گرفتار آزمون خطا شود. ازاین رو باید کسانی کشور را مدیریت کنند که تجربه و سابقه کافی در مدیریت داشته باشند.
وی اضافه کرد: دوستان مفهوم جوان گرایی را اشتباه گرفته اند. جوانگرایی به این معنا نیست که آن فرد باید جوان دهه شصتی یا هفتادی باشد. جوانگرایی به این معناست که فرد باید دارای اندیشه و تفکر جوان باشد. رهبری در فرمایشات خود، شهید قاسم سلیمانی که فردی حدودا ۶۵ ساله بود را «جوان» معرفی کردند. زمانی معاون سردار سلیمانی بودم و او واقعا به اندازه ده ها جوان امروزی، پیاده روی، کوه پیمایی می کردند. ازاین رو کابینه دولت سیزدهم نیازمند ترمیم است و امیدواریم این ترمیم به سرعت صورت گیرد تا مملکت خسارت اضافی نبیند.
حقیقت پور در پاسخ به این سؤال که این تغییرات باید در کدام قسمت کابینه صورت گیرد، اظهار داشت: در برخی از جاها، مشکلات زیادی بوجود آمده و وزارت خانه های کار و صمت امروز واقعا پاشنه آشیل دولت آقای رئیسی هستند. به نظر در سه تا چهار وزارت خانه جا دارد تا آدم های قوی تر و با تجربه تری آمده و در وزارت خانه مستقر شوند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس برای استیضاح اعضای کابینه تلاش خواهد کرد، اظهار داشت: مجلس باید دست به استیضاح وزرا بزند یا آنکه با دولت به توافق برسد که ما می توانیم چهار وزیر دولت را استیضاح نماییم اما بهتر است شما آنها را تغییر دهید. روش های انجام کار به عهده مجلس است.


بیشتر بخوانید:
تاوان سنگین ملی، گریبان طراحان پروژه را هم گرفت حاکمیت یکدست، رویایی که چالش شد
چرا رئیسی و اصولگرایان تندرو به دولت روحانی جمله می کنند؟ قائم مقام حزب اعتماد ملی توضیح داد مقایسه کارنامه روحانی و رئیسی «بی کفایت کیست؟»

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سؤال که اگر تغییراتی در کابینه صورت گیرد، دولت در تحقق شعارهایی که داده بهتر عمل خواهد نمود یا خیر، اظهار داشت: با انجام تغییرات دولت باید درباره تحقق شعارها بهتر عمل کند. آقای رئیسی در مقاطعی شعارهایی داد که این شعارها ناشی از عدم شناخت ایشان از شرایط موجود مملکت است. بعنوان مثال ایشان گفتند ما مشکل بورس را حل می نماییم. پس چرا این مورد حل نشده است؟
وی خاطرنشان کرد: حتی امروز بعضی دستوراتی را با ضرب الاجل های نشدنی صادر می کنند. این موارد امکان پذیر نیست. فکر می کنم چون آقایان کمتر کار اجرایی انجام داده اند، با پیچیدگی های کار اجرایی آشنایی نبوده و شعارهایی داده اند که امروز نمی توان آنها را جمع کرد. آقایان امروز، همه مشکلات را به دولت های قبلی پرتاب می کنند. شما منتقد عملکرد آقای روحانی بودید که چرا او همه مشکلات را گردن احمدی نژاد می انداخت. حالا خودتان همه مشکلات موجود را گردن دولت روحانی می اندازید. شما این مشکلات را شناخته و با علم به این مشکلات وارد گود انتخابات شدی. امروز هم باید بدون آنکه مشکلات را گردن شخص دیگری بیاندازید آنها را حل کنید.


۲۱۲۱

1401/02/15
16:28:00
5.0 / 5
513
تگهای خبر: اصولگرایان , اقتصاد , صنعت , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز