كنعانی مقدم :

تیم مذاکره دستورهای ابلاغی رهبری را دنبال می کند

تیم مذاکره دستورهای ابلاغی رهبری را دنبال می کند به گزارش سنج نیوز منیبان نوشت: دبیرکل حزب ایستادگی در ارزیابی خود از تیم اقتصادی دولت می گوید: تیم اقتصادی دولت تیم پر ستاره ای است اما چون با هم کار تیمی و گروهی نکرده اند، اقدامات شان تاثیر چندانی در بهبود شرایط اقتصادی کشور نداشته است.



حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به انتقادات وارد شده به دولت بخصوص در حوزه مذاکرات هسته ای اظهار داشت: تیم مذاکره کننده دستورهای ابلاغی مقام معظم رهبری را که تصمیم نظام است را در مذاکرات وین دنبال می کند و تابع نظرات و سیاست های اصولگرایان، اصلاح طلبان و احزاب و گروه ها نیست. امکان دارد از آنها مشورت بگیرد و نظرخواهی هم داشته باشد اما مساله مهم این است که مذاکرات برجام، وابسته به هیچ جناح و گروهی نیست و چارچوب مذاکرات هم کاملاً مشخص است.

وی اضافه کرد: اساسا منافع ملی و امنیت ملی ایران جزو اولویت های مذاکره کنندگان است و تا آنجاییکه بتوانند، تلاش خواهند کرد از طریق دیپلماتیک برای برداشته شدن تحریم ها اقدام نمایند. اگر طرف مقابل نخواهد در مقابل خواسته های ایران که به حق هم هستند، تعهد و تضمینی بدهد، اساسا ایران راهکارهای دیگری را دارد که قاعدتاً در میدان، ما با نظام سلطه برخورد خواهیم کرد.

کنعانی مقدم در واکنش به این پرسش که خیلی از نمایندگان مخصوصاً نمایندگانی که عضو جبهه پایداری هستند، معتقدند دولت در مذاکرات وین خطوط قرمز را رعایت نکرده است، خاطرنشان کرد: اظهارنظرهای جناحی و گروهی نمی تواند تأثیری در سیاست های کلان نظام داشته باشد. در واقع خیلی از جریان های سیاسی تلاش می کنند برای دیده شدن در ارتباط با مسائلی مثل برجام اظهارنظرهایی کنند اما به علت این افراد مسئولیتی ندارند، قاعدتاً این اظهارنظرها قابل اعتنا نیست.


بیشتر بخوانید: سلیمی نمین: احمدی نژاد اعلام نمود ما با اروپایی ها مذاکره نمی نماییم اما رهبری مخالفت کردند باقری کنی با شعار «مرگ بر آمریکا» بدرقه و عازم وین شد / تجمع دانشجویان ضدتوافق در فرودگاه امام + عکس


این چهره اصولگرا افزود: البته بعنوان یک مشورت و یا اظهارنظر می شود روی اظهارنظر برخی از جریان های سیاسی حساب کرد اما بعضی از مذاکرات برجام، بعنوان یک اهرم سیاسی برای فشار بر روی دولت هم استفاده می نمایند که این مورد هم، به تیم مذاکره کننده آسیب می زند و هم چراغ سبز به دشمن نشان داده است که فشارهای حداکثری اش را بیشتر کند تا بتواند، امتیاز بیشتری به دست آورد.

کنعانی مقدم درباره این که رئیسی اعلام نموده همه پول نفت که فروخته شده به صورت کامل دریافت میشود، ازاین رو هم اکنون دولت فعلی دولت محرومان است یا دولت قبلی؟ تصریح کرد: درآمدهای دولت افزوده شده و شکی در آن نیست و بخشی از آن هم به سیاست ها و راهکارهایی که ایران برای دور زدن تحریم ها دنبال می کند و یا برخی از مذاکراتی که می تواند به آزادسازی منابع ما منجر شود، برمی گردد اما چیزی که مشخص است، این که اینقدر چاله های عمیقی وجود دارد که این منابع اگر در این چاله ها ریخته شود، تا ورود منابع به چرخه اقتصادی کشور، فاصله بسیاری داریم.

دبیرکل حزب ایستادگی در ارزیابی تیم اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت تیم پر ستاره ای است اما چون با هم کار تیمی و گروهی نکرده اند، اقدامات شان تاثیر چندانی در بهبود شرایط اقتصادی کشور نداشته و بیشتر حفظ وضع موجود در برنامه هایشان وجود دارد بنابراین ما شاهد جهش اقتصادی، خصوصاً در بحث معیشتی، گرانی و تورم نبودیم. به همین لحاظ به نظر می رسد که در این حوزه دولت باید تجدید نظر جدی انجام دهد تا بتواند شرایط کشور را به شرایطی نرمال برساند.


۲۱۷



منبع:

1401/01/21
11:51:17
5.0 / 5
506
تگهای خبر: آمریكا , اصلاح طلبان , اصولگرایان , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز