سرپرست معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران معارفه شد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران معارفه شد قائم مقام دادگستری استان تهران با اشاره به نقش معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم در حوزه کنترل ورودی ها، به این معاونت ماموریت داد تا کاهش حجم ورودی ها به دادگستری در اولویت برنامه ریزی های این معاونت قرار گیرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، آیین معارفه معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران امروز با حضور مسعود ستایشی قائم مقام رییس کل دادگستری، غلامرضا جواهری معاون قضایی و مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری و داراب رحمتی معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری کل استان تهران، در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) انجام شد.

قائم مقام دادگستری استان تهران در این آیین ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه به تشریح اهمیت مقوله پیش گیری از وقوع جرم پرداخت و اضافه کرد: مساله پیش گیری از وقوع جرم از موضوعات مهم و بنیادین در دستگاه قضایی شمرده می شود که نقش مهمی در کنترل ورودی ها به عدلیه دارد.

مسعود ستایشی با اشاره به «موسع بودن» فرایندها و فعالیت ها در بخش پیش گیری از وقوع جرم در کنار «مضیق بودن» امکانات اظهار نمود: در زمینه معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم، حجم مطالبات و ماموریت ها با نیروی انسانی، امکانات و شرایط موجود همخوانی ندارد و ضرورت دارد تا با تقویت این حوزه و استفاده حداکثری از امکانات موجود در جهت تحقق مطالبات و انجام ماموریت ها قدم برداشت.

قائم مقام دادگستری کل استان در ادامه با اشاره به تاکیدات رییس کل دادگستری استان تهران نسبت به مقوله پیش گیری از وقوع جرم عنوان کرد: باتوجه به نگاه جهادی رییس کل دادگستری استان تهران، همیشه باید از معطلی و تاخیر در انجام امور و کارها پرهیز کرد و پاسخ گویی به مطالبات مردم باید بصورت منظم، مرتب و در خور شان دستگاه قضایی باشد.

وی با تاکید بر لزوم «تبیین چالش ها» و «انجام صحیح ماموریت ها» در زمینه پیش گیری از وقوع جرم بیان کرد: باید به نحو احسن و اکمل به چالش ها و اشکالات موجود در این عرصه پرداخته شود تا آثار اقدامات صورت گرفته در زمینه پیش گیری از وقوع جرم برای جامعه و مجموعه دادگستری استان تهران ملموس باشد.

ستایشی با اعلان اینکه تاکیدات رییس کل دادگستری استان تهران این است که فرایندها و اقدامات معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم با محوریت «سند تحول قوه قضاییه» عملیاتی شود، اظهار داشت: پاسخ گویی مطلوب، قانع کننده و موثر به شهروندان همچون سیاست های دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران در دوران «تحول و تعالی» است.

قائم مقام دادگستری استان تهران با اشاره به پیشینه و کارنامه موفق جعفر داراب خانی در عرصه پیش گیری از وقوع جرم، برای وی در تصدی این سمت و انجام مسئولیت ها و وظایف آرزوی موفقیت کرد و به وی ماموریت داد تا کاهش حجم ورودی پرونده ها به دادگستری و قضا زدایی، در اولویت برنامه ریزی های معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری قرار گیرد.

وی همین طور در آخر از خدمات نعمت الله بهروزی در زمان تصدی سرپرستی معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران قدردانی نمود.

معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران نیز در این آیین با گرامیداشت ایام شعبانیه بر لزوم هم افزایی و تعامل تمامی بخش ها در مقوله پیش گیری از وقوع جرم اصرار کرد.

جعفر داراب خانی با تقدیر از حسن اعتماد رییس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: ان شالله با تعامل و همکاری تمامی دوستان و همکاران بتوانیم بازویی همراه و مستحکم و خدمت گزاری قابل برای دادگستری استان تهران باشیم.

وی با اعلان اینکه اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی های عمومی رکن رکین در عرصه پیشگیری است، اظهار داشت: ارائه آگاهی، تذکر و یادآوری برای همه اقشار جامعه ضرورت دارد.

نعمت الله بهروزی، معاون حقوقی دادگستری کل استان تهران و سرپرست پیشین معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری استان بر اهمیت مقوله پیش گیری از وقوع جرم و جایگاه ویژه این مساله در سند تحول قضایی تاکید و برای جعفر داراب خانی در تصدی این مسئولیت آرزوی توفیق کرد.

در آخر این آیین؛ با اهدا لوح تقدیر از خدمات نعمت الله بهروزی تقدیر به عمل آمد و جعفر داراب خانی با دریافت حکمی بعنوان معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران منصوب گردید.




1400/12/16
20:36:39
5.0 / 5
474
تگهای خبر: حقوقی , خدمات , دریا , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز