اكرمی:

دشمنان در بروز فسادهای اقتصادی کشور نقش دارند

دشمنان در بروز فسادهای اقتصادی کشور نقش دارند به گزارش سنج نیوز یک عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: دشمنان ما در ۴۰ سال قبل تلاش کردند تا با انواع فشارها و تحریم ها سبب شوند ما در داخل کشور شاهد بروز فساد اقتصادی باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفتگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد قوا در مبارزه با فساد اظهار نمود: مبحث فساد سابقه تاریخی بشری دارد. از زمانی که خداوند انسان را آفرید، فرشتگان گفتند که تو می خواهی موجودی خلق کنی که خونریزی و فساد کند. پس این خصوصیت توام با طبیعت انسانی است و اگر دین و ایمان نباشد و مراقبتی بر انسان انجام نشود، زیاده خواهی و تجاوزگری را به همراه خود دارد.
وی ادامه داد: ما گاهی فساد و تباهی را در یک جامعه ای می بینیم که به خودی خود مشکلی ندارد و از بیرون به آن جامعه فشاری نمی آورند، ولی خودش به سمت فساد می رود. اما گاهی هم در جوامعی مثل کشور ما شاهدیم که در طول ۴۰ سال گذشته دشمنان از خارج مرزها انواع فشارهای اقتصادی و فرهنگی را وارد می کنند و با تحریم ها و فشارهای همه جانبه در انواع موارد کشور ما را به سمتی می برند که شاهد فساد در آن باشیم.
اکرمی با تکیه بر همراهی و همکاری دولت و ملت برای مبارزه با فساد، اظهار نمود: هم نخبگان جامعه و هم فرهنگیان جامعه و هم افراد عادی باید بپذیرند که به قانون احترام بگذارند و بر رعایت آن تاکید داشته باشند.
وی ادامه داد: اما اگر در بعضی از بخش های جامعه افرادی باشند که از آنچه شامل قدرت یا نفوذ یا اطلاعات و روابطی که در اختیار دارند سوءاستفاده کند، فسادستیزی نتیجه نهایی و غایی خویش را به دست نمی آورد، پس باید اراده عمومی یعنی هم اراده دولتی و هم ارده مردمی به سمت فسادستیزی برود.
عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: هم اکنون ما در سال ۱۴۰۰ پس از انتخابات اخیر می بینیم که تشکیلاتی روی کار آمده است که بنا دارد با فساد مبارزه کند که عموما از نظر اقتصادی می باشد. البته ما در مسائل دیگر هم فساد داریم، ولی بیشترین صدمه ها از منظر اقتصادی وارد شده است که اگر به سمت تولید شغل و کارآفرینی و توزیع عادلانه ثروت برویم این فساد کمتر می شود و روزنه های آن هم با نظارت دقیق همه قوا بر مجموعه های زیردست خودشان بسته می شود.
او در آخر اظهار نمود: در دوره جدید به نظر می آید با همکاری و هماهنگی که باید میان قوا وجود داشته باشد وحفظ شود، بنا بر این قرار دارد که فساد آرام آرام و با استقرار قوانین و اجرای آن از چهره اقتصاد کشور پاک شود که تابحال هم نتایجی خوبی داشته است.




منبع:

1400/10/15
09:39:44
5.0 / 5
629
تگهای خبر: اقتصاد , تحریم , روابط , شغل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز