پای حقوق رئیسی و اموالش به صحن مجلس باز شد

پای حقوق رئیسی و اموالش به صحن مجلس باز شد سنج نیوز: موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی کابینه ابراهیم رئیسی اظهارات و دلیلهای مخالفت و موافقت خودرا بیان نمودند.



به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین، معین الدین سعیدی نماینده چابهار در جایگاه مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت اظهار داشت: آقای رییسی رای دشمن شکن مردم به شما رای به احیای ارزش های ناب انقلاب اسلامی بود، از شما سپاسگزاریم که در همان روز اول کاری در دل مردم حضور یافتید، اما در کنار خاصیت های ممتاز شخصیتی شما نقد های جدی بر برنامه کاری شما وارد است، شما از موارد بسیار بسیار فوق استراتژیکی مانند روش های کنترل تورم، تثبیت ارزش پول ملی، کاهش ضریب جینی، اشتغال جوانان، محیط زیست و مهم تر از همه نحوه تامین واکسن خیلی گذرا رد شدید که ان شاءالله توضیحات مکفی داده شود.
او اضافه کرد: انصافا در کنار برخی وزرای کارامد و متناسب با بیانیه گام دوم حضرت آقا، ایرادهای جدی بر چینش کابینه وارد است، آنچه حیرت آور و بلکه تاسف بار است عدم استفاده از ظرفیت بی بدیل بانوان در کابینه حضرتعالی می باشد، نمی توان شعار شایسته سالاری داد ولی چشم ها را بر این ظرفیت بی بدیل بست.
سعیدی اشاره کرد: چند روز پیش رهبر انقلاب طی حکمی یک فرزند انقلابی و ولایی را بعنوان فرمانده نیروی دریایی از اهل سنت انتخاب کردند و بدین جهت انتظار می رفت از آقای رئیسی که از فرزندان اهل سنت استفاده نماید که هنوز فرصت است.
او عنوان کرد: اظهارات برخی مسئولین بهداشت نمک روی زخم ملت است به دکتر مخبر هم عرض کردم اگر مشکلی هست که هست حضرت آقا گفتند با مردم صادقانه حرف بزنید و بگویید. آقای رئیسی! البانک البانک و ما ادراک البانک، با این ساختار فاسد بانکی چه کار می خواهید بکنید فساد از هیچ دولتی پذیرفته نیست و به طریق اولی از حضرت عالی که نماد مبارزه با فساد هستید پذیرفته شده نیست.
او خطاب به وزرا اظهار داشت: امان از آقازادگان، بترسید از این آقازادگان که هر مدیر متعهدی را می توانند به حضیض ذلت برسانند به مولایمان به مقام معظم رهبری اقتدا کنیدکه آقازاده هایشان حتی فعالیت اقتصادی ندارند. عزیزان این حجم از محافظ چرا؟ از چه چیزی محافظت می کنید در مقابل مردم؟ من خواهش می کنم اگر معتقد به مولفه های دولت مردمی هستید مثل رییس جمهوری نباشید که دو سال از ولنجک بیرون نیامد. در دل مردم بدون محافظ حضور پیدا کنید.
سعیدی افزود: من در کشور مالزی دیدم که شخص اول مملکت بدون محافظ در دل مردم حضور پیدا می کند از ارزشهای ناب انقلاب فاصله نگیرید.
او خطاب به رئیسی اظهار داشت که از شما انتظار داریم در مقابل رفتار موهن سفرای روسیه و انگلیس انتظار واکنش انقلابی نشان دهید..
سعیدی افزود: دولت شما دولت محرومین و مستضعفین است. دیدن صف های طویل دختران سرزمین من همه را آزار می دهد. مسببین را فراموش نمی نماییم. سهمیه فرهنگیان که متعلق به شهرستانها بود را استانی کردند از شما می خواهیم با دستوری قاطع این مشکل را حل کنید. آقای رئیسی، رویا را از سرزمین من گرفتند از دختر و پسر سرزمین من بپرسید رویایشان چیست جواب نمی دهند این دفعه مردم نقاط محروم پای کار آمدند که دولت مردمی را انتخاب کردند و امیدواریم امید را ناامید نکنید.
نماینده چابهار تصریح کرد: گاهی محمود اشرف افغان از شرق و صدام از غرب و روسیه از شمال و استعمار پیر از جنوب، کشور را در نوردیدند. تنها سیستان و بلوچستان بود که با آن مقابله نمود. لازم است از ظرفیت قاضی زاده هاشمی ها، سعید محمدها، طیب نیاها و بذرپاش ها در دولت سیزدهم استفاده گردد. هر گز نباید بین پیوند ناگسستنی نظام و ملت خدشه ای وارد کرد. در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه ولایت فقیه فقر را نمی پذیریم. آقای رئیسی حقوق دریافتی تان را اعلام کنید
محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق و مهریز نیز در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی اظهار داشت: این برنامه ها را دولت قبلی ارائه کردند و آمدند همه این صحبت ها را کردند اما همه در یک ایستگاه متوقف شدند. کشور ما به یک جراحی گسترده نیاز دارد. اصلاح نظام مالیاتی و بانکی بسیار مهمست مشکل کشور ما ساختار سیاسی و اداری است تا زمانی که به ساختار نپردازیم نمی توانیم رشد نماییم نه روحانی، نه شما نه احمدی نژاد.

او اضافه کرد: چرخ دنده ها میزان نیست اگر میزان نماییم مشکل ما حل می شود ما نفت و گاز داریم دستگاه های مختلف نظارتی داریم دستگاه و وازتخانه های مختلفی است اما مشکل مردم حل نمی گردد. تا زمانی که این ساختار است موفق نمی شوید.
صباغیان افزود: شورای استانی ما نمایشی است شورای شهر نمایشی است ما باید تغییراتی ایجاد نماییم. دوستان می گویند تمرکززدایی نماییم بیایید مجلس را قوی نماییم شورا قوی نماییم. نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اشاره کرد: آقای رئیسی ما در کشورمان مجلس و قانونگذاری داریم ولی شورای عالی اقتصادی، بورس و فضای مجازی قانونگذاری می کنند؛ تا زمانی که چنین ساختاری باشد باوجود این که شما فردی دلسوز، توانمند و دارای سلامت نفس هستید، هیچ کدام از برنامه هایتان محقق نمی گردد پس باید با حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام دست به اصلاح و جراحی بزنیند. وی افزود: صحبت از تمرکززدایی در کشور می شود اما وقتی قدرت به استاندار دهیم همانند تمرکزگرایی است برای اینکه فقط چند نفر در اطراف استاندار قرار دارد و این یعنی قدرت دست یک نفر است و هر کاری بخواهد می تواند انجام دهد؛ باید مجلس ایالتی تشکیل دهیم و شورای استانی را تقویت نماییم. صباغیان بافقی اظهار داشت: آقای رئیسی شما باید شفافیت ایجاد کنید پس به همراه وزرایتان اموالتان را بصورت کتبی و عمومی و همین طور حقوق دریافتی تان را اعلام کنید تا شفافیت سراسر کشور را فرا بگیرد، البته این کار را نمی کنید چون قبلا هم گفته بودید اما به آن عمل نکردید. نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: امروزه اجرای عدالت برای پرداخت حقوق ها دارای اهمیت است؛ قانون اجازه می دهد مسئولان ۱۷ برابر از حداقل پایه حقوق بیشتر دریافت نمایند پس باید این قانون را اصلاح کنید. مردم تشنه عدالت هستند بدین سبب نباید به طرح کلیات و صحبت های کلیشه ای بپردازیم. محمدباقر قالیباف بعد از اختتام صحبت های محمدرضا صباغیان بافقی درباره کلیات دولت سیزدهم، اظهار داشت: آقای صباغیان در صحبت های خود بیان کرد که این مجلس پایه حقوق ها را اضافه کرد در صورتیکه اینطور نبوده؛ قبل از این، حداکثر دریافتی ۲۱ برابر حداقل حقوق بود که مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ این عدد را ۱۵ برابر کرد به این معنا که حداکثر دریافتی را ۶ برابر کم کرد.
۲۷۲۱۹



منبع:

1400/05/30
13:38:14
5.0 / 5
780
تگهای خبر: آنلاین , اقتصاد , دریا , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز