مظفری:

راهبرد دستگاه قضا حمایت حقوقی و قضایی از تولید و پیشگیری از تعطیلی صنایع است

راهبرد دستگاه قضا حمایت حقوقی و قضایی از تولید و پیشگیری از تعطیلی صنایع است به گزارش سنج نیوز مرکزی معاون قضائی قوه قضائیه اظهار داشت: راهبرد دستگاه قضائحمایت حقوقی و قضایی از تولید، اشتغال، پیشگیری از تعطیلی صنایع و احیای کارخانجات راکد و نیمه راکد است.


حجت الاسلام حکمت علی مظفری شامگاه پنجشنبه سوم تیرماه در جریان بازدید از شرکت درحال تصفیه آلومینیوم پارس واقع در شهر صنعتی کاوه در جمع خبرنگاران اظهار نمود: یکی از مأموریت هایی که دستگاه قضا در دوران تحول دنبال می کند مبحث حمایت واقعی از تولید و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان بخصوص در حوزه قضائی است.
وی بیان نمود: راهبرد دستگاه قضا حمایت های مستقیم و غیرمستقیم از تولید برای رونق و جهش واقعی در تولید، ایجاد فضای کسب و کار و اشتغالزایی است و در دوره تحول قضائی افزون بر دو هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه راکد که اعلام ورشکستگی کرده و از چرخه تولید خارج شده بودند با حمایت دستگاه قضا احیا شده و به چرخه تولید برگشتند.
معاون قضائی قوه قضائیه اضافه کرد: در دوران تحول دستگاه قضائی خیلی از کارخانجاتی که مدیران آنها درخواست ورشکستگی داده بودند به جای این که از چرخه تولید بیرون بروند و در معرض فروش قرار گیرند و بدهی های کارخانجات از راه مزایده و فروش ماشین آلات و فضای فیزیکی پرداخته شود، احیاء شده و باردیگر به چرخه تولید بازگشتند.
وی بیان نمود: احیای کارخانجات ورشکسته و قرار گرفتن در مدار تولید باعث می شود علاوه بر پرداخت بدهی های شرکت، زمینه اشتغال مجدد کارگرانی که به علت تعطیلی شرکت ناشی از ورشکستگی بیکار شده بودند، فراهم گردد و حتی مطالبات بانکی و بدهی های خارج از محیط کار نظیر مالیات، تأمین اجتماعی و... هم با فعالیت مجدد کارخانجات پرداخت خواهد شد.
مظفری ضمن اشاره به اعلام ورشکستگی شرکت آلومینیوم پارس ساوه در سالهای گذشته اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش اداره کل تصفیه امور ورشکستگی دستگاه قضائی این کارخانه که نقش بسزایی در تولید کشور داشت باردیگر احیا شد و علاوه بر پرداخت بدهی های گذشته خود توانسته است به سوددهی برسد و پارسال بیشتر از ۱۷۰ میلیارد تومان سود حاصله از محل فروش محصولات این شرکت به ثبت رسیده است. الان بالغ بر ۷۰ درصد نیاز کشور در عرصه تولید کویل، ورق و فویل آلومینیومی در این شرکت تأمین می شود.
وی بیان نمود: راهبرد قوه قضائیه در عرصه تولید این است که به هر طریقی که شده اجازه ندهیم یک شرکت به علت مشکلات تولیدی و نقدینگی از چرخه تولید بیرون برود و تلاش خواهیم کرد در پشتیبانی از نیروی کار و اشتغال در کشور شرکت هایی که گرفتار مشکلات تولیدی و یا ورشکستگی هستند مانع زدایی شوند و بی وقفه به تولید خود ادامه دهند.




منبع:

1400/04/04
13:58:31
5.0 / 5
28204
تگهای خبر: حقوقی , دستگاه , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز