موافقت كمیسیون اقتصادی با تفحص از عملكرد بانكهای دولتی

موافقت كمیسیون اقتصادی با تفحص از عملكرد بانكهای دولتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد بانکهای دولتی و بانکهای واگذار شده در جلسه این کمیسیون اطلاع داد.


محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (سه شنبه) کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: در این نشست کلیات «طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال» بعد از بررسی برخی از احکام باقی مانده در کمیسیون به تصویب رسید که این طرح به «طرح مالیات برعایدی سرمایه» الحاق می شود تا آنرا جامع تر و اجرایی کند.
وی ادامه داد: طرح مذکور در ارتباط با اصلاح موادی از قانون مبارزه با قانون پولشویی است که شامل دو محور است؛ نخست اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی به معنای تدوین گزارش عدول از اجرای قوانین توسط دستگاههای اجرایی و دومین محور اجرای ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس در خصوص تصویب قانون جدید.
نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: برپایه طرح مذکور تمامی تراکنش و گردش منابع مالی کشور تحت سیطره بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار می گیرد.
پورابراهیمی همینطور از تصویب «لایحه موافقتنامه جلوگیری از حوادث در دریای خزر» در جلسه این کمیسیون اطلاع داد و اظهار داشت: این توافقنامه هم با عنایت به ظرفیت هایی که برای اقتصاد کشور بوجود می آورد مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب کمیسیون رسید، همینطور «تحقیق و تفحص از عملکرد بانکهای دولتی و بانکهای واگذار شده در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و بنگاه ها و شرکت هایی اقتصادی ذیل آن ها» به تصویب کمیسیون اقتصادی رسید بنابراین به صحن علنی مجلس ارجاع می شود.




منبع:

1400/03/05
11:32:00
5.0 / 5
968
تگهای خبر: اقتصاد , دریا , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز