بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت در كمیسیون صنایع

بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت در كمیسیون صنایع سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی صمت در جلسه این كمیسیون آگاهی داد.


حجت اله فیروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نشست عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع با حضور حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در این نشست برنامه وزیر پیشنهادی صمت برای کسب رای اعتماد از مجلس مورد بررسی قرار گرفت، تجارت و تولید دو محور اصلی برنامه های ایشان بود که تحقق جهش تولید و بومی سازی اهداف عرصه تولید و توسعه تجارت و کنترل واردات اهداف حوزه تجارت است.
وی ادامه داد: بر طبق گفته آقای خیابانی محور برنامه های وزارت صمت اسناد بالادستی همچون قانون رفع موانع تولید است، وضعیت خودروسازی ها، واقعی کردن قیمت ها، راه اندازی خط تولید جدید در حوزه لوازم خانگی، رفع مشکلات فولاد و... همچون برنامه های وزیر پیشنهادی صمت بود.
نماینده فسا در مجلس با اعلان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تخصیص ارز 4200 تومانیموافق نیست، اظهار داشت: به زعم آقای خیابانی افزایش قیمت ها در ماه های اخیر ناشی از شرایط اقتصادی و رشد فاکتورهای کلان اقتصادیست. همین طور به زعم نمایندگان گرانی ماه های اخیر سبب افزایش مشکلات مردم شده است.
وی افزود: از آنجایی که چارچوب مشخصی برای صادرات نداریم، صادرکنندگان با مشکلات بسیاری روبه رو شده اند، برای اینکه با صدور بخشنامه های خلق الساعه بازار صادراتی از دست می رود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرد: بر طبق صحبت نمایندگان انحصار باید در خودروسازی ها از بین رود. قیمت برخی کالاها باوجود اینکه مواد اولیه مورد نیاز تولید آنها داخلی است، در ماه های گذشته افزایش چشم گیری یافته است در واقع گرانی ها متاثر از رشد نرخ ارز نیست.
فیروزی افزود: بر طبق اظهارات نمایندگان در برنامه وزیر پیشنهادی صمت، صادرات به کشورهای همسایه وجود ندارد، باید مشخص شود برنامه وزارت صمت برای تنظیم بازار چیست؟ همین طور حضور دلالان در حوزه معادن یکی از انتقادات نمایندگان است. بر طبق گفته اعضای کمیسیون صنایع و معادن قسمتی از خودرو های تولیدی در انبارها نگه داری شده و به بازار عرضه نمی گردد، این روش برای فولاد نیز تکرار شده و تنها 60 درصد از فولاد تولیدی به بازار عرضه می شود.
وی تصریح کرد: طبق اظهارات نمایندگان قیمت کالاهای اساسی در سه ماهه سرپرست بودن آقای خیابانی در وزارت صمت افزایش چشم گیری یافته، همین طور هم اکنون 83 هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور وجود دارد که باید زمینه استفاده از این ظرفیت هرچه زودتر فراهم گردد.



1399/05/19
23:20:04
5.0 / 5
2151
تگهای خبر: اقتصاد , خودرو , صنعت , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز