احتمال كاهش تقاضای جهانی برای دلار

احتمال كاهش تقاضای جهانی برای دلار به گزارش سنج نیوز استراتژیست ارشد ارزی دویچه بانك از احتمال تضعیف دلار در مقابل رقبای جهانی خود اطلاع داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از سی ان بی سی، سمیر گوئل- استراتژیست ارشد دویچه بانک در امور ارزهای آسیایی با اشاره به احتمال شیوع موج دوم کرونا در آمریکا اظهار داشت: سوال بزرگی که سرمایه گذاران هم اکنون امکان دارد داشته باشند این است که آیا دلار در شرایط کنونی باز هم یک ارز امن به حساب می آید یا خیر؟
آن طور که داده های دانشگاه جان هاپکینز نشان داده است بین روزهای جمعه و شنبه بیشتر از ۳۰ مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ در آمریکا گزارش شده است که از آغاز ماه می تابحال بی سابقه بوده است.
دلار در ماه ژوئن صعود بسیاری خوبی در مقابل خیلی از ارزهای دیگر داشته و شاخص دلار بارها به محدوده بالای ۹۷ واحد رسیده است. گوئل با اشاره به اینکه در هفته های اخیر شاهد افزایش محسوس تقاضا برای دلار بوده ایم اضافه کرد: به نظر می آید این تقاضای ناشی از شرایط اضطراری در حال محو شدن باشد.
گوئل هم چنین در ارتباط با چشم انداز پیش روی یوان هم اظهار داشت: شرایط بنیادین برای یوان هم اکنون مطلوب است. نرخ برابری دلار این ماه به بالای محدوده مقاومتی ۷.۱ هم رسید اما نتوانست خیلی پایداری کند و باردیگر از این کانال عقب نشست. روند بازگشایی بخش های مختلف اقتصادی در چین زودتر از خیلی از کشورهای دیگر شروع شده و این مسئله برای یوان خبر خوبی است.
روابط بین آمریکا و چین در خیلی از جبهه ها متشنج شده است: از جنگ تجاری و اختلاف بر سر تعرفه ها تا دعوا بر سر تصاحب تکنولوژی های روز و حتی اختلاف نظر بر سر منشا شیوع کرونا در جهان. کوئل هم چنین با اشاره به اینکه بانک مرکزی آمریکا از خیلی از ابزارهای در اختیار خود بهره برده است اضافه کرد: فکر می کنم برای فدرال رزرو پنجره های کمی باقی مانده است در حال که بانک مرکزی چین هنوز فضای مانور بیشتری برای اقدامات حمایتی و محرک دارد.



1399/04/04
11:33:25
5.0 / 5
2663
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , تكنولوژی , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز