مهر خبر می دهد

سازمان مالیاتی بجای ستاندن مالیات از سفته بازان، سراغ سازندگان رفت

سازمان مالیاتی بجای ستاندن مالیات از سفته بازان، سراغ سازندگان رفت سازمان امور مالیاتی اجرای ماده 77 قانون مالیات های مستقیم و اخد مالیات بر ساخت و ساز را به ادارات كل امور مالیاتی كشور برای ستاندن مالیات از هر نوع ساختمانی از سال 95 به بعد را ابلاغ نمود.



به گزارش سنج نیوز به نقل از مهر، معاونت درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای به ادارات کل امور مالیاتی، خواستار پیگیری ستاندن مالیات از ساخت و فروش هر نوع ساختمان برمبنای پروانه های ساختمانی و همین طور اختتام کارهای صادره از طرف شهرداری ها برمبنای بخشنامه اجرایی ماده ۷۷ قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۹۴ مجلس شد.
در این بخشنامه آمده که شهرداری ها موظفند اطلاعات مربوط به ساختمان ها از زمان صدور پروانه تا زمان صدور گواهی اختتام کار از سال ۹۵ به بعد را به ادارات امور مالیاتی عرضه کنند.
ابلاغیه مالیات بر ساخت و ساز سازمان امور مالیاتی و تلاش این سازمان برای اجرای ماده ۷۷ قانون مالیات های مستقیم، ۵ سال بعد از تصویب آن در حالی است که دولت به دنبال توسعه و افزایش ساخت و ساز از محل رفع برخی سیاست های انقباضی سال های گذشته و همین طور افزایش عرضه واحدهای ساخته شده به بازار با بهره گیری از ابزار مالیات بر خانه های خالی است.
متن ماده ۷۷ قانون مالیات های مستقیم:
ماده ۷۷- درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان حسب مورد مشمول مقررات مالیات بر درآمد موضوع فصول چهارم و پنجم باب سوم این قانون خواهد بود.



1399/04/01
14:45:18
5.0 / 5
2576
تگهای خبر: حقوقی , ساخت , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز