مراسم یادبود مرحوم شیخ الاسلام

سرمدی: مقاومت در مقابل استكبار بخشی از وجود حسین شیخ الاسلام بود

سرمدی: مقاومت در مقابل استكبار بخشی از وجود حسین شیخ الاسلام بود به گزارش سنج نیوز قائم مقام وزارت امور خارجه اظهار داشت: جبهه مقاومت و مقاومت در مقابل استكبار و رژیم صهیونیستی بخشی از وجود حسین شیخ الاسلام و از خصوصیت های خاص او بود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی سرمدی در سخنانی در مراسم یادبود حسین شیخ الاسلام كه هفته گذشته در اثر مبتلا شدن به ویروس كرونا درگذشت اظهار داشت: او مردی خستگی ناپذیر و پرانرژی بود و انرژی بالای او منبعث از اعتقاد و باورش به انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب و امام بود. او سال 60 نذر كرده بود یك سال روزه بگیرد و با زبان روزه آن طور با انرژی كار می كرد.
وی افزود: نماز اول وقتش هیچ گاه قضا نشد و همیشه برای نماز جماعت پیش قدم می شد. هیچ كس از این رفتار او احساس ریاكاری نمی كرد چون كه گفتار و رفتارش برخاسته از باور و اعتقاداتش بود.
وی افزود: تقویت جبهه مقاومت از اهدافش بود و همه او را با بحث حزب الله و مقاومت در فلسطین و جهان می شناسند و این چیزی بود كه به آن باور داشت. مقاومت بخشی از وجود و اعتقاد و باورش بود.
در ادامه همینطور منوچهر متكی وزیر پیشین امور خارجه در سخنانی مرحوم شیخ الاسلام را مصداق واقعی "مؤمنین" در قرآن مجید خواند و اظهار داشت: او تكرار خوبی ها بود. حسین مرد "اجماع سازی" بود. او خاشع و متواضع در نماز بود. ناممكن بود اگر در وزارت خارجه باشد و نماز اول وقت و جماعت نرود. معمولا تا دیر وقت كار می كرد و آنچه باور داشت را انجام می داد فراتر از عادت های معمول زندگی.
وی افزود: هیچگاه بدگویی نمی كرد و نبود كسی از او انتقاد نمی كرد. بسیار جذبه داشت حتی مخالفانش مجذوب او بودند.
همچنین حجت الاسلام اختری در این مراسم سخنانی را در رسای مرحوم شیخ الاسلام ایراد كرد.
این مراسم با حضور محدودی از مسئولان، دوستان و همكاران و خانواده مرحوم شیخ الاسلام برگزار گردید و از راه شبكه های مجازی در اختیار عموم و رسانه ها قرار گرفت.



1398/12/20
17:57:56
5.0 / 5
3780
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز