عراقچی تاكید كرد

هموارسازی راه اعتمادسازی و تعامل سازنده بین همسایگان با امضای پیمان عدم تجاوز

هموارسازی راه اعتمادسازی و تعامل سازنده بین همسایگان با امضای پیمان عدم تجاوز سنج نیوز: معاون سیاسی وزیر امور خارجه كشورمان در آخرین ایستگاه سفر منطقه ای خود در قطر با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این كشور ملاقات و گفتگو كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی در این دیدار با اشاره به سیاست فشار حداكثری و جنگ اقتصادی آمریكا ضد جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: استقرار و امنیت كامل زمانی در منطقه شكل می گیرد كه امنیت ملی و منافع اقتصادی همه كشورها تأمین شود.
معاون سیاسی وزارت خارجه كشورمان تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش خویش را در تأمین امنیت منطقه ایفا كرده است اما آمریكا و رژیم صهیونیستی و كشورهایی كه با آنها همراهی می كنند باید مسئولیت تبعات تنش آفرینی های خویش را بپذیرند.
عراقچی بار دیگر هر گونه مذاكره با آمریكا را منتفی دانسته و با تاكید بر اولویت جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو با كشورهای منطقه اضافه كرد: با ساز و كارهایی همچون تشكیل مجمع گفتگوهای منطقه ای در خلیج فارس و امضای پیمان عدم تجاوز می توان راه های اعتمادسازی و تعامل سازنده بین كشورهای همسایه را هموار كرد.
در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با استقبال از رایزنی ها و دیدارهای عالی بین دو كشور، از شرایط سخت بوجود آمده در منطقه ابراز نگرانی كرده و خواستار استمرار رایزنی و گفتگو بین دو كشور شد.




منبع:

1398/03/08
10:28:28
5.0 / 5
4261
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز