زاكانی عنوان كرد

فعالیت دوشیفته اکیپ ها برای مقابله با زباله گردی، کارتن خوابی و تکدی گری در تهران

فعالیت دوشیفته اکیپ ها برای مقابله با زباله گردی، کارتن خوابی و تکدی گری در تهران به گزارش سنج نیوز، شهردار پایتخت اظهار داشت: عدم وجود ظرفیت لازم برای ساماندهی و هم ناهماهنگی بین دستگاه ها برای حل چالش های در رابطه با صدمه های اجتماعی از علل نابسامانی ها در این حوزه در سنوات قبل است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، رویداد طرح ساماندهی صدمه های اجتماعی، بامداد امروز -سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق، امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ و تعدادی از مدیران شهری برگزار شد.

وجود ۸ هزار معتاد در کمپ های ماده ۱۶ و ۱۵ هزار معتاد کف خیابان ها در شروع دوره ششم مدیریت شهری
در شروع این رویداد زاکانی ضمن اشاره به چالش های در رابطه با معضل صدمه های اجتماعی در شهر تهران اظهار داشت: حل معضل های در رابطه با صدمه های اجتماعی از دغدغه های جدی مدیریت شهری در تمامی ادوار بوده است پیش از این وضعیت صدمه های اجتماعی با شیبی فزاینده روز به روز بدتر می شد به نحوی که در انتهای سال ۱۴۰۰ حدود ۸ هزار معتاد در کمپ های ماده ۱۶ مستقر بودند و ۱۵ هزار معتاد متجاهر دیگر هم در کف خیابان ها رها شده بودند.

وی ادامه داد: وجود چنین شرایط نابسامانی در زمینه صدمه های اجتماعی دو دلیل اصلی داشت؛ نخست عدم وجود ظرفیت ساماندهی و حل معضل در ادوار قبلی بود و دوم ناهماهنگی بین دستگاه ها برای حل چالش های در رابطه با صدمه های اجتماعی.



افزایش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر به ۲۵ هزار تخت در ۳۰ ماه اخیر
زاکانی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره جدید مدیریت شهری اضافه کرد: در واکنش به چنین وضعیتی ابتدای دوره مدیریت شهری جدید قرارگاه صدمه های اجتماعی شکل گرفت که در نتیجه عملکردهای این قرارگاه حالا ظرفیت پذیرش و ساماندهی معتادان در مراکز مختلف به بیشتر از ۲۰هزار تخت رسیده و از این ظرفیت حدود ۱۸ هزار تای آن پر شده است.

وی افزود: تا چند سال قبل مناطق میانی و میادین اصلی شهر تهران جولانگاه معتادان بود؛ اما حالا در شهر تهران دیگر کانون متمرکزی وجود ندارد که در آن معتادان تجمع کنند و تنها در بعضی از کوچه پس کوچه های شهر شاهد حضور معتادان هستیم، با این وجود هنوز هم پرونده صدمه های در رابطه با معتادان متجاهر باز است. به دنبال حل معضلات در رابطه با این چالش اجتماعی هستیم.



بخش قابل توجهی از متکدیان تهران اتباع هستند
زاکانی در قسمت دیگری از سخنان خود پیرامون مبحث متکدیان و زباله گردهای شهر تهران هم اظهار داشت: بنابر آمارهای احصا شده بخش قابل توجهی از متکدیان تهران اتباع هستند که حضور آنان سبب شده چهره شهر تهران در بعضی از اذهان عمومی مخدوش شود.
وی اظهار داشت: سال قبل مطابق با اصل ۱۲۷ قانون اساسی حل معضلات در رابطه با صدمه های اجتماعی از جانب ریاست جمهور به شهرداری تهران تفویض شد. بعد از این اتفاق مرکز رصدی با حضور مسئولین دستگاههای مختلف شکل گرفت که در نتیجه آن شاهد تحولی جدی در حل معضلات در رابطه با صدمه های اجتماعی بودیم.
زاکانی با تکیه بر برنامه های شهرداری تهران در سال پیش رو برای حل معضلات در رابطه با صدمه های اجتماعی اظهار نمود: شهرداری تهران دو ستون اجرایی در مقابله با صدمه های اجتماعی دارد؛ نخست مبارزه با پدیده زباله گردی با محوریت معاونت خدمات شهری که در این رابطه ده ها اکیپ طی دو شیفت در مناطق و نواحی شهر تهران برای ریشه کنی چالش زباله گردی فعال خواهند بود. به صورتی که در این اکیپ ها شاهد حضور نمایندگانی از دستگاههای مختلف همچون یگان حفاظت شهرداری تهران بعنوان ضابط عام دستگاه قضایی خواهیم بود.

فعالیت اکیپ های مختلف در دو شیفت برای مقابله با معضل کارتن خوابی و تکدی گری
شهردار تهران اضافه کرد: دومین ستون مدیریت شهری در مقابله با صدمه های اجتماعی مربوط می شود به ریشه کنی معضل کارتن خواب ها و متکدیان به محوریت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران. از جایی که حل این معضلات احتیاج به کار بیشتری دارد، اکیپ های گوناگونی در دو شیفت با حضور روانشناسان در مناطق و نواحی تهران فعال خواهند بود.
طبق گزارش سایت شهر، زاکانی در قسمت پایانی سخنان خود تاکید کرد: مواجهه ما با چنین پدیده هایی انسانی است و آنان که در گرداب صدمه های اجتماعی گیر افتاده اند را همچون خانواده خود می دانیم.




منبع:

1403/01/15
16:34:55
5.0 / 5
190
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز