سومین قطار DC پلاس به ناوگان مترو تهران پیوست

سومین قطار DC پلاس به ناوگان مترو تهران پیوست به گزارش سنج نیوز، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار داشت: سومین قطار ارتقا یافته در پروژه DC پلاس، بعد از گذراندن مراحل تست به ناوگان مترو تهران پیوست و درحال خدمات رسانی به مسافران است.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، بنا براعلام مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی، ضمن اشاره به این که ارتقا و نوسازی این قطار از آبان سالجاری شروع شده بود اضافه کرد: پروژه DC پلاس به منظور افزایش عملکرد و بهره وری قطارهای قدیمی مترو تهران از انتهای سال قبل شروع شده که تابحال سه قطار در این پروژه به صورت کامل ارتقا یافته است. وی ضمن اشاره به جزئیات این تغییرات، اظهار داشت: اصلاح ساختار کابین راهبر با طراحی جدید انجام شده و کابین و کنسول راهبری ارتقا یافته است. همینطور صفحه نمایشگر دیجیتال HMI جایگزین صفحه ماتریسی قبلی شده و صندلی ارگونومیک برای رفاه بیشتر راهبر تعبیه شده است.

درستی در ادامه از جایگزینی قطعات قدیمی با قطعات به روز و ارتقای سیستم ها اطلاع داد و اظهار داشت: جایگزینی سیستم قدیمی ۹۰ پین با سوکت های هارتینگ، اورهال سیستم رانش و جایگزینی کمپرسورهای قدیمی با سیستم تأمین هوای فشرده به روز همچون اقدامات انجام شده در این بخش است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن اشاره به ارتقای سیستم روشنایی سالن مسافری تصریح کرد: اصلاحات دیگری هم در سالن مسافری انجام شده که از آن میان میتوان به اصلاح دریچه های بازدید موتور ترکشن، زائرین پاخور جلو درها و دوجداره کردن شیشه در مسافری اشاره نمود، ضمن آنکه کیفیت ظاهری و عایق بندی کف واگن بهبودیافته است.

وی در ادامه به پیشرفت ۷۵ درصدی کار نوسازی چهارمین قطار در پروژه DC پلاس اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از قطعات این قطارها باید از خارج از کشور خریداری و تأمین شود. منتظر ورود این قطعات برای تکمیل کار هستیم.

درستی در انتها اظهار داشت: اولین قطار DC پلاس که از خرداد ماه فعالیت خویش را در خطوط متروی تهران شروع کرده است تابحال ۲۰ هزار کیلومتر بدون مشکل و خرابی پیمایش داشته است که این نشان دهنده تأثیر این اقدامات در ارتقا بهره وری قطارهای قدیمی مترو است. امیدوارم با تکمیل نوسازی قطارهای نسل اول مترو، شاهد افزایش کیفیت خدمات رسانی و رضایتمندی بیشتر مسافران باشیم.




1402/12/22
09:03:23
5.0 / 5
183
تگهای خبر: خدمات , خرید , ساخت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز