در جلسه مشترك شورای شهر و شهرداری تهران مطرح شد

ضرورت عرضه مشخصات اتوبوس های چینی به شورای شهر

ضرورت عرضه مشخصات اتوبوس های چینی به شورای شهر سنج نیوز: به گزارش سنج نیوز، جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر مسؤلان این حوزه جهت بررسی خریدهای صورت گرفته از چین برگزار گردید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل جهت بررسی خریدهای صورت گرفته از چین با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، سید محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر مسؤلان حوزه حمل و نقل تهران برگزار شد.
در شروع این جلسه گزارشی از وضعیت قراردادهای حمل و نقل عمومی با کشور چین بیان شد و سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مشخصات فنی که برای اتوبوس های خریداری شده بیان شده هنوز به صورت شفاف مشخص نیستند، اظهار داشت: باید گفته شود روش کشف قیمت که منجر به خرید از برخی خودروسازان چینی شده چگونه بوده است.
وی افزود: مشخصات فنی که مبنای قرارداد قرار گرفته اند به همراه استعلام قیمت آنها باید به شورای شهر عرضه شود؛ همینطور دل نگرانی هایی در ارتباط با نحوه خدمات پس از فروش اتوبوس ها وجود دارد که باید در مورد آنها توضیح داده شود.
تشکری هاشمی ضمن اشاره به خرید تاکسی های برقی از کشور چین اظهار نمود: یکی از مهم ترین مواردی که باید به صورت شفاف بیان شود دلیل خرید یک برند خاص است و باید گفته شود کدام مرجع تخصصی کیفیت این خودرو را برای تاکسی تأیید کرده است؟
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بر مبنای گفته های معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران ۱۱ محصول برقی دیگر تأییدیه وزارت صمت را داشته اند که از میان تمام آنها یک خودرو انتخاب شده؛ اما هنوز معلوم نیست و انتخاب این خودرو بر چه اساس و با کدام یک از شاخصهای فنی بوده است؛ باید یک مرجع صلاحیت دار فنی، این خودرو را تأیید کند. بعنوان اعضای شورای شهر تهران باید اقناع شویم که علل انتخاب این خودرو جهت استفاده در خطوط تاکسیرانی چه بوده است.
وی اظهار داشت: در طول تاریخ تهران هیچ گاه دامنه تصدی گری شهرداری ها به این اندازه افزایش نیافته بوده و خود شهرداری به دنبال خرید خودرو، ایجاد بنگاه های تجاری و شرکت داری خودروسازی نبوده است؛ در ایران خودروسازهای بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام برای حضور در بازارها آماده هستند و شهرداری باید از انجام فعالیتهای تصدی گرایانه خودداری کند.

خریدهای حمل و نقلی شهرداری تهران ادامه دارد
در ادامه محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم ضمن اشاره به تفاهم نامه ها و قراردادهایی که با کشور چین به امضاء رسیده است، اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم خودرو های برقی را دریافت کنیم؛ همینطور موتورهای برقی هم در مرحله بررسی هستند تا آزمایش های نهایی بر روی آنها صورت گیرد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: خریدهایی که شهرداری تهران انجام داده اساسا ادامه دار خواهد بود و تعهدهایی برای مجموعه مدیریت شهری بوجود آمده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به چگونگی خرید تاکسی های برقی توسط رانندگان اظهار داشت: بخشی از هزینه این تاکسی ها توسط تعهد دولت، بخشی از راه اسقاط خودرو و مابقی توسط راننده پرداخت خواهد شد.
در ادامه شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به چرایی خرید خودروی مورد نظر بعنوان تاکسی برقی اظهار نمود: این خودرو در کشور چین هم بعنوان تاکسی به کار گرفته می شود و با یک بار شارژ می تواند ۳۵۰ الی ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کند و متناسب با شرایط و جغرافیایی تهران است. همینطور خودروی خریداری شده به تأیید وزارت صمت رسیده است.
طبق گزارش سایت شهر، وی افزود: شهرداری ۱۲۰ نقطه از شهر تهران را بعنوان ایستگاه های شارژ خودرو در نظر گرفته و باطری این خودرو ها در مدت ۷ ساعت به صورت کند و در مدت ۴۰ دقیقه به صورت سریع شارژ می شود.



1402/12/14
16:57:58
5.0 / 5
217
تگهای خبر: ایران , حمل و نقل عمومی , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز