شهردار منطقه ۱۲ تهران:

شروع طرح مطالعاتی ساماندهی اتباع خارجی در محله هرندی

شروع طرح مطالعاتی ساماندهی اتباع خارجی در محله هرندی به گزارش سنج نیوز، با عنایت به این که ۶۰ درصد ساکنان محله هرندی را مهاجران غیر ایرانی می سازند، ساماندهی اتباع خارجی همچون شناسنامه، شغل، تحصیل و بزه، مورد مطالعه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران قرار گرفت.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، با حضور مریم ابهری مدیر امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و تعدادی از مدیران و کارشناسان اجتماعی این مرکز، محسن علایی رئیس اداره خدمات آموزشی و بهسازی سازمان منطقه ۱۲، جلالی رئیس اداره صدمه های اجتماعی منطقه از محله هرندی بازدید شد و طرح مطالعاتی« مهاجرت بی رویه اتباع خارجی» در دستور کار قرار گرفت.
وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ ضمن اشاره به این که این طرح کار مشترک معاونت اجتماعی و فرهنگی و معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی منطقه است، اظهار داشت: محله هرندی یک محله اصیل، مذهبی و انقلابی است که شهدای بزرگواری همچون شهید هرندی حاج طیب رضایی و علمای بزرگی، چون رجبعلی نکوگویان و ده ها شخصیت پرارزش دیگر در آن متولد شده و زندگی کرده اند و هنوز میراث مادی و معنوی آنان در کوچه ها و معابر آن نقش بسته است؛ اما به سرنوشتی گرفتار شده که هر کس در توانش بوده آنجا را ترک کرده است و با حجم بالای مهاجرت اتباع خارجی رو به رو شده است.
شهردار منطقه ۱۲ بیان نمود: با عنایت به وجود یک پنجم کارگاه های تجاری در این منطقه همچون انبارها، تولیدی ها، عمده فروشی ها و احتیاج به کارگران غیر ماهر و نیمه ماهر و فرسودگی واحدهای مسکونی و بافت فرسوده، باعث خروج اغلب ساکنان اولیه این محله و جایگزینی مهاجران بخصوص کم درآمدان در این محله شده است.
وحیدرضا انارکی محمدی افزود: خیلی از این افراد شناسنامه ندارند و مشکل هویتی دارند که زمینه ساز بی سوادی، بی شغلی و کشیده شدن به بزه می شود که پلاک های قرمز در این محله، مأمنی برای افراد نابسامان اجتماعی و بزهکار شده است.
شهردار منطقه ۱۲ در ادامه اضافه کرد: آن چه مهم می باشد وجود برنامه ای همه جانبه و فراگیر با مدیریت واحد و نقشه راه یکسان و هم افزایی ارگان های مسئول در این حوزه است که قبل از آن باید در این حوزه مطالعات جامع صورت گیرد، چونکه به غیر از آن هر راهکاری موقت و دوره ای است.
طبق گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲، وی ادامه داد: اجرای بازبینی در طرح تفصیلی و ایجاد تمهیدات برای بازسازی بافت فرسوده و ایجاد تعلق خاطر ساکنان محلات به محله زندگیشان همچون کارهایی است که مدیریت شهری برای کاهش مهاجرت افراد بومی منطقه در نظر گرفته است.




منبع:

1402/12/10
10:07:29
5.0 / 5
243
تگهای خبر: آموزش , ایران , خدمات , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز