معرفی پایتخت با شعار تهران دیدنی به عنوان مقصد گردشگری

معرفی پایتخت با شعار تهران دیدنی به عنوان مقصد گردشگری به گزارش سنج نیوز، رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار داشت: امسال اصلی ترین هدف در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران مشخص شدن تهران به عنوان مقصد گردشگری با شعار ˮتهران دیدنیˮ است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، امیر قاسمی رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته درباب مشارکت شهرداری تهران و ارائه ظرفیتهای این مجموعه در نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه امسال متفاوت از سال گدشته است و بیشتر جنبه تعاملی با مخاطب دارد. اگر تهران را بصورت چهارسوق در نظر بگیریم، امسال در نمایشگاه گردشگری در چهار ضلع غرفه مختص شهرداری تهران موضوعات مختلف ارائه شده است.
وی ادامه داد: اصلی ترین نقطه کار در نمایشگاه امسال مشخص شدن تهران به عنوان مقصد گردشگری با شعار "تهران دیدنی" است. ضمن این که در بخش های مختلف غرفه، نقاطی برای تعاملات افراد با موضوعات شهر تهران پیش بینی شده است. بستری فراهم شده که در چهار روز برگزاری نمایشگاه از همه محلات شهر تهران برای بازدید از نمایشگاه حضور پیدا کنند و تورهایی را به مقصد نمایشگاه گردشگری تهران تعریف کرده ایم که همه مناطق و خصوصا افراد فعال در گردشگری در محلات از غرفه تهران و عناوینی که در جای جای نمایشگاه وجود دارد، بهره گیرند.
قاسمی افزود: ما نیز تعامل با سایر بخش ها را در عرصه گردشگری شروع کردیم و با بخش خصوصی که در توسعه گردشگری نقش به سزایی دارد مذاکراتی داشتیم. از این فرصت در راستای گسترش زیرساخت ها و جلب سرمایه گذار استفاده می نماییم تا تهران را معرفی نماییم، چونکه مهم ترین مشکل تهران عدم شناخت در مورد آنست.
رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره ی نقش شهرداری تهران در عرصه گردشگری پایتخت، اظهار داشت: موضوع گردشگری وزارتخانه دارد که متولی اصلی آنست اما با توجه به این که شهرداری تهران زیرساخت های خوبی دارد و متولی شهر است به این حوزه ورود کرده است. به همین دلیل و باتوجه به دغدغه شهردار تهران در عرصه گردشگری، موضوع تشکیل هلدینگ گردشگری رقم خورده است تا داشته های ما و سیاست گذاری و نظارت در عرصه گردشگری در شهر تهران یکپارچه شود و همه آنها را بتوان مدیریت کرد.
وی افزود: اگر هدف ما توسعه گردشگری نبود بدنبال افزایش زیرساخت نبودیم. همین طور قسمتی از سفر شهردار تهران به چین درباره ی این بود که در شهر تهران مراکز تفریحی و گردشگری به روزی را راه اندازی نماییم و از فضاهایی که در شهر تهران داریم نهایت استفاده را داشته باشیم. به همین دلیل ما برای مخاطب مان در عرصه گردشگری از نقطه فرودگاه امام خمینی (ره) تا بافت تاریخی و مراکز اقامتی فکر کرده ایم.
قاسمی اضافه کرد: تا کنون نیز خدمات مناسبی بوسیله مجموعه هایی مانند برج میلاد، اراضی عباس آباد، خلیج فارس و... ارائه شده و مجموعه ای نیز در آینده در بوستان آزادگان خواهیم داشت. درحقیقت چه بوسیله مجموعه هایی که در آنها تملک داریم و چه مراکزی که شرکای اجتماعی ما هستند، برای شهروندان تسهیلات فراهم می نماییم تا بتوانند از خدمات آنها بهره گیرند.
رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اعلان اینکه بحث "گردشگری آسان و ارزان" که از سال قبل دنبال می شود نیز بر طبق تفاهم با اماکن است که در قالب مسئولیت های اجتماعی مان پیگیری می نماییم، اشاره کرد: در این جهت تخفیفاتی را از مراکز گردشگری می گیریم و به شهروندان ارائه می دهیم. در سطح محلات هم فعالین گردشگری داریم تا از این طریق نقاط مختلف گردشگری شهر تهران معرفی شوند که این هدف گذاری اصلی برای نوروز امسال است تا بتوانیم خدمات ویژه ای را به مردم ارائه دهیم.
وی درباب آخرین وضعیت تشکیل هلدینگ گردشگری در شهرداری تهران نیز توضیح داد: حکم ۹۱ برنامه چهارم توسعه شهرداری تکلیفی برای شهرداری دارد که موضوع آن تشکیل «سازمان گردشگری و مراکز تفریحی» است. به جهت این که در این برنامه به سازمان گردشگری برسیم، نیاز است یک سری مقدمات را بوسیله تشکیل هلدینگ برای آن مهیا نماییم. پیش از این که ارتباطات مالی این مجموعه ها به یکدیگر وصل شود باید در قالب هلدینگ بحث نظارت و برنامه ریزی مجموعه ها را دنبال نماییم تا در نهایت تجربه موفق هلدینگ به سازمان گردشگری و مراکز تفریحی شهر تهران منجر شود.
قاسمی افزود: تشکیل این هلدینگ هم اکنون در مرحله چکش کاری اساسنامه است و شورای سیاست گذاری توسط شهردار تهران در این خصوص تعیین شده که جلسات آن درحال برگزاری است تا اساسنامه و سیاست های اصلی گردشگری شهرداری تهران در این اساسنامه بیاید و پس از تایید اساسنامه توسط شورای شهر، هلدینگ تشکیل خواهد شد. امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۳ شاهد تشکیل این هلدینگ باشیم.
رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در آخر اشاره کرد: تهران شهری دیدنی است و ضعف بزرگ آن این است که حتی خود تهرانی ها نیز این شهر ر ا به خوبی نمی شناسند. تهران پتانسیل بی نظیری دارد چونکه در دنیا نمی توانید شهری را پیدا کنید که چهار اقلیم را در خودش داشته باشد. فقط باید این شهر را معرفی نماییم و توسعه بدهیم و زیرساخت هایی را برای آن مهیا نماییم تا مخاطب به سمت تهران جذب شود.
طبق گزارش سایت شهر، هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد و شهرداری تهران نیز در سالن ۳۸، غرفه ۱۵ میزبان علاقمندان حوزه گردشگریست.




منبع:

1402/11/24
09:21:32
5.0 / 5
270
تگهای خبر: خدمات , ساخت , سیاست , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز