شهردار شهر قدس تشریح كرد

از کاهش 90 درصدی ساخت و سازهای غیر مجاز تا ادامه فعالیت گرمخانه در شهر قدس

از کاهش 90 درصدی ساخت و سازهای غیر مجاز تا ادامه فعالیت گرمخانه در شهر قدس به گزارش سنج نیوز، شهردار شهر قدس ضمن اشاره به کاهش ۹۰ درصدی ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر قدس از تمدید مجوز فعالیت گرمخانه این شهر اطلاع داد و اظهار داشت: بازسازی و توسعه گرمخانه شهر قدس در دستور کار قرار گرفته است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سعید شهلی در نشست خبری مشترک با فرماندار شهرستان قدس ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: شهر قدس امسال به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شد که همه مسؤلان شهرستان به این امر اذعان داشتند. همینطور مصوبات شورای شهر و برنامه ریزی که انجام شد و حمایت های کمیته انطباق از مدیریت شهری همگی سبب شد تا شهرداری شهر قدس فضای کار مناسبی پیدا کند و در جهت تکمیل پروژه ها به سرعت به پیش برود.
وی ادامه داد: بحث آزادسازی میدان سرقنات به جز با تعامل در سطح شهرستان قدس امکان پذیر نبود و این بازگشایی باعث رضایت شهروندان در شهر قدس شد. همینطور در شروع سالجاری نسبت به خرید ۵۰ دستگاه خودروی سنگین در حوزه های مختلف شهرداری شهر قدس اقدام شد که نتیجه آن افزایش توان لجستیکی شهرداری بود و به دنبال آن صرفه جویی در هزینه های شهرداری محقق شد.
شهردار شهر قدس ضمن اشاره به راه اندازی گلخانه ای برای شهرداری شهر قدس و تولید گل و گیاه در این گلخانه اضافه کرد: پیش تر اعداد چند ده میلیاردی برای خرید گل و گیاه در شهر قدس هزینه می شد که با راه اندازی این گلخانه به شکل قابل ملاحظه ای این هزینه ها کاهش پیدا کرد. همینطور راه اندازی آتش نشانی ایستگاه خیابان نفت انجام شد که در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.
شهلی افزود: استادیوم شهر قدس زمانی پذیرای باشگاه های لیگ برتری بود ولی در سالهای قبل به سبب شرایط بد فنی، حتی تیم های لیگ دسته یک هم در آن با نارضایتی حضور پیدا می کردند؛ بنابراین اصلاح این استادیوم در دستور کار قرار گرفت و زمین اصلی آن باکیفیت بالایی همراه با سیستم های گرمایشی از کف بازسازی شد. در ایام آینده هم مجموعه ورزشی دیگری به بهره برداری می رسد که همگی آنها فعل خواستن در مجموعه شهرستان قدس را صرف می کند.
به قول شهردار شهر قدس، در مدت شش ماه پروژه سالن سرپوشیده ۵۰۰۰ نفری شهر قدس در مجاورت استادیوم این شهر به بهره برداری می رسد که باعث ارتقای مجموعه ورزشی این شهر می شود. همینطور خانه فرهنگ کوی فراز در ۲۲ بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد و سال آینده هم دو استخر دوقلو به صورت همزمان به ظرفیتهای شهر در دو محله سرخه حصار و محمدآباد اضافه خواهد شد.
وی با تاکید بر این که در سال آینده مبحث آزادسازی معابر در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دارد، اضافه کرد: مطالعات جامع و کامل ترافیکی شهر قدس در سال آینده صورت خواهد گرفت. سال جاری هم یک مدرسه راه اندازی شده است که تا مهر سال آینده به بهره برداری می رسد و در سال آینده هم راه اندازی دو مدرسه دیگر پیگیری خواهد شد.
شهلی افزود: بحث هدایت آب های سطحی که بعضاً مشکلاتی را در هنگام بارش ها برای برخی شهروندان محلات شهر قدس به واسطه آبگرفتگی فراهم می کرد با انتقال آب های سطحی به زیرسطح به صورت فاز به فاز دنبال می شود. هدایت این آب ها به زیرسطح در کل شهرقدس حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دربردارد؛ بنابراین این طرح به صورت فاز به فاز صورت خواهد گرفت.
شهردار شهر قدس ضمن اشاره به این که در دهه فجر سال جاری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح پروژه در شهر قدس به انجام می رسد، اضافه کرد: برای مشکلات ترافیکی میدان شهر قدس مشاوری گرفته شد که پیشنهاداتی برای ساماندهی ایستگاه های تاکسی و اتوبوس عرضه کرده که تا حد زیادی مشکلات ترافیکی را برطرف می کند. همینطور دوربین های پلاک خوان در سطح شهر نصب شده و در اختیار پلیس راهور قرار می گیرد که به حل مشکل ترافیک و تسهیل عبور و مرور کمک خواهد نمود. از طرفی تعریض معابر در سطح شهر بعنوان اولویت کاری شهرداری می تواند در حل مشکلات ترافیکی موثر باشد. در همین راستا تعریض معابر اولویت بندی شده و این کار با کمک مشاور صورت می گیرد.
وی در مورد نوسازی بافت های فرسوده در شهر قدس هم اظهار داشت: بسته های تشویقی خوبی برای این طرح در نظر گرفته شده و طرح کلی هم برای بافت فرسوده تدوین شده که در نقاطی که محدودیت هایی مشخص شده با سطح اشغال کمتر به ارتفاع برویم و بتوانیم از فضا بیشتر استفاده نمائیم. امسال حدود هفت میلیارد تومان در محدوده بافت فرسوده آسفالت ریزی داشتیم. همینطور در پایان خیابان امام سجاد در تلاش هستیم بوستانی را راه اندازی نماییم. بوستانی که در محدوده بافت فرسوده قرار دارد بطور قطع اصلاح بافت فرسوده احتیاج به زمان دارد؛ اما برنامه ریزی لازم برای این اصلاح انجام شده است.
شهلی در مورد راه اندازی سامانه شفافیت مدیریت شهری شهر قدس هم تاکید کرد: راه اندازی این سامانه از وظایفی بود که در شروع این دوره به بنده محول شد. در همین راستا این سامانه راه اندازی شده و یکسری اطلاعات در آن بارگذاری شده اما باید حتما بروزرسانی آن صورت گیرد.
شهردار شهر قدس در پاسخ به ایسنا در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرقدس اظهار داشت: با عنایت به سیاست های شهرستانی و سیاست هایی که شورای اسلامی شهر قدس پیگیری کرده است در شش ماهه نخست سالجاری تا ۹۰ درصد شاهد کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز بوده ایم و عمده ساخت و سازهای غیرمجازی که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده برای دوره های گذشته بوده که همگی با جدیت پیگیری خواهد شد و برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: ما به سمت درآمدهای پایدار حرکت کرده ایم و با تعریف پروژه های مشارکتی در صدد ایجاد درآمدهای پایدار هستیم. از طرفی ساماندهی املاک شهرداری هم امسال پیگیری شده است.
شهلی در مورد راه اندازی کارخانه آسفالت در شهر قدس خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه مشخص شده اما تابحال موفق نشده استعلام ها و مجوزهای لازم را دریافت کند. ۱۸۰ میلیارد تومان امسال در معابر شهر قدس آسفالت ریزی انجام شده که بدین سان نهضت آسفالت ریزی در این شهر محقق شده است.
وی در مورد نیروهای پیمانکاری در شهرداری شهر قدس هم اضافه کرد: در مورد پیمانکاران خدمات شهری و فضای سبز و پرداخت حقوق کارگران تذکرات لازم داده شده و بطور قطع در جهت حفظ حقوق کارگران با ادامه این روند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. بدون شک نباید حق و حقوق این کارگران زحمت کش نادیده گرفته شود.
شهردار شهر قدس در مورد فعالیت گرمخانه شهر قدس هم اظهار نمود: علی رغم مشکلات، تمدید مجوزهای این گرمخانه پیگیری و انجام شد و این گرمخانه همچون سالهای قبل فعال خواهد بود. این گرمخانه را تجهیز کردیم و آنرا فعال نگه می داریم و بطور قطع بازسازی و توسعه آن هم در دستور کار قرار خواهد گرفت. برای جمع آوری متکدیان چندین بار طرح های مختلف اجرایی شده و این روند به صورت مداوم پیگیری خواهد شد.
شهلی در مورد مبحث کمبود پارکینگ عمومی در سطح شهرقدس و راه اندازی پارکینگ های عمومی هم اظهار داشت: ۱۵۰۰ ظرفیت پارکینگ عمومی در آینده در سطح شهر قدس اضافه خواهد شد.




منبع:

1402/11/17
09:07:53
5.0 / 5
278
تگهای خبر: خدمات , خرید , خودرو , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز