مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد

برگزاری نخستین رویداد مردمی اشتغال در مازندران

برگزاری نخستین رویداد مردمی اشتغال در مازندران به گزارش سنج نیوز، مازندران مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران از برگزاری نخستین رویداد مردمی اشتغال در استان به صورت مشترک برای شهرستان های بابل و بابلسر در آذر ماه اطلاع داد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، علی باقری امروز در جلسه ستاد هماهنگی رویداد مردمی اشتغال طی سخنانی اظهار نمود: با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در شهرستان های استان و همینطور پاسخ به نیاز کارجویان رویداد مردمی اشتغال در شهرستان های استان برگزار می شود.

وی افزود: نخستین رویداد به صورت مشترک بین شهرستان های بابل و بابلسر به میزبانی بابل در ماه جاری برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تحقق سیاست ها و برنامه های کلان کشور در حوزه اشتغال و دستیابی به اهداف دولت در کاهش نرخ بیکاری نیازمند استفاده از همه ظرفیت ها موجود لست.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران اقدامات مهم دولت سیزدهم را برای تحرک بازار کار و بهبود مستمر فضای کسب و کار موثر دانست و اضافه کرد: کاهش بی سابقه نرخ بیکاری در دولت سیزدهم گواه این مهم می باشد و در استان مازندران هم بنا بر اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان از ۷/۹ درصد در تابستان ۱۴۰۱ به ۶/۴ در تابستان ۱۴۰۲ رسیده است.

باقری ضمن اشاره به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان مازندران با روی کار آمدن دولت سیزدهم تصریح کرد: در همین راستا به نظر می آید ضروری است اقدامات لازم جهت ارتباط مستقیم بین کارجویان و کارفرمایان فراهم گردد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گام بزرگی به سمت این مهم بود.

رئیس شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال بیان نمود: برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحدهای تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، بکارگماری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل و غیره از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

وی اضافه کرد: در این رویداد مشارکت فعال اداره کل فنی و حرفه ای را با هدف نیازسنجی آموزشی و مهارتی خواهیم داشت.

باقری در انتها اظهار داشت: رویداد مردمی اشتغال به مرور در همه شهرستان های استان مازندران برگزار می شود.





منبع:

1402/09/16
21:43:50
5.0 / 5
239
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , ایران , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز