ادغام سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری تهران بعد از ۱۱ سال

ادغام سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری تهران بعد از ۱۱ سال سنج نیوز: به گزارش سنج نیوز، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران اظهار داشت: بعد از ۱۱ سال از تصمیم مدیریت شهری در مورد ادغام سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸، این مهم در دوره مدیریت شهری فعلی محقق شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا؛ رضا ناصری سرای رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری درمورد عملکرد سامانه ۱۳۷ اظهار داشت: در دوره فعلی مدیریت شهری به نسخه ای یکپارچه از سامانه های ارتباط مردمی با عنوان «۱۳۷ پلاس» دست یافته ایم که در دریافت و رسیدگی به گزارش های مردمی و عرضه خدمات شهروندی چابک تر شده است.
وی ادامه داد: یکی از جنبه های خدمات رسانی سامانه ۱۳۷ پلاس، اقدامات فوریتی در زمان بارش نزولات آسمانی است و این سامانه حداکثر ظرفیت خویش را در این بخش به کار می بندد.
وی ادامه داد: هر ساله با شروع فصل سرما و ورود سامانه های بارشی به کشور و شهر تهران، حجم قابل توجهی از تماس ها و درخواست های شهروندان محترم تهرانی به موضوعات آب گرفتگی، برف روبی و گاها موارد در ارتباط با تندبادها و شکستگی درختان اختصاص می یابد که این سامانه هم موارد را به واحدهای اجرایی و مراکز مربوطه ارجاع و تا حصول نتیجه پیگیری می نماید.
رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران افزود: به منظور حفظ آمادگی و انسجام واحدهای اجرایی سامانه ۱۳۷پلاس، مانورهایی دوره ای متناسب با مأموریت های اجرایی هر فصل از سال برنامه ریزی و اجرا شده و هدف اصلی آن پایش سطح آمادگی نیروی انسانی و به روز بودن تجهیزات و ناوگان خودرویی جهت رسیدگی به پیام های فوریتی و خطر آفرین ثبت شده از جانب شهروندان است.
به قول وی؛ در همین راستا در هفته گذشته هم مانور رقابتی میان واحدهای اجرایی ۱۳۷پلاس در بوستان یاس فاطمی برگزار شد.
ناصری سرای بیان نمود: یکی از مواردی که در گذشته شهروندان تهرانی را در تماس با شهرداری تهران سردرگم می کرد و بارها از جانب آنان مورد انتقاد قرار داشت، فعالیت موازی سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بود. در همین راستا از سال ۱۳۹۰، مبحث ادغام این دو سامانه مطرح و در دست پیگیری قرار گرفت که به علل مختلف در آن مقطع زمانی به نتیجه نرسید و بعدها هم در سال ۱۳۹۷ علیرغم تأکیدات سازمان بازرسی کل کشور در خصوص ارتقاء، یکپارچه سازی و هوشمندسازی این سامانه ها، این مهم محقق نشد.
وی یاد آور شد: در نهایت در سال ۱۴۰۱، در دوره مدیریت شهری جدید و در جهت چابک سازی و بهبود بهره وری در عرضه خدمات به شهروندان، ایجاد وحدت رویه در اتخاذ سیاست های اجرایی در حوزه ارتباط مردمی و مدیریت مردمی شهر، دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ادغام و سامانه ۱۳۷ پلاس با حفظ مأموریت ها و شبکه سامانه های قبلی رونمایی گردید.
رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران تصریح کرد: وجود واژه «پلاس (+)» در عنوان سامانه جدید از آنجا نشأت می گیرد که این سامانه تمامی خدمات سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ را باهم جمع کرده و چند خدمت جدید هم به آن اضافه شده است. از طرفی وجود این واژه مؤید بسترسازی جدید و فناورانه جهت «جمع سپاری» مشارکت هاست.
او در آخر از شهروندان تهرانی خواست تا با مشارکت خود در سامانه ۱۳۷پلاس، درخواست ها، شکایت ها، انتقادات و نظرات خویش را در مورد تمامی کارکردها، رویه ها و برنامه های شهرداری منعکس کرده و اطمینان داشته باشند مجموعه مدیریت شهری با گوش شنوا به درخواست های شهروندان توجه نموده و بطور قطع با رویه های جدید در دست پیاده سازی، هرگونه اغماض، کوتاهی و سهل انگاری در خدمات رسانی به شهروندان به سرعت شناسایی و با مسببین برخورد خواهد شد.




منبع:

1402/09/04
09:34:36
5.0 / 5
224
تگهای خبر: خدمات , خودرو , دریا , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز