رئیس كل دادگستری استان سمنان:

مشکلات معدنکاران طزره مورد بررسی قرار گرفت

مشکلات معدنکاران طزره مورد بررسی قرار گرفت به گزارش سنج نیوز، رییس کل دادگستری استان سمنان از بررسی مشکلات کارگران معدن طزره آگاهی داد و اظهار داشت: سنخیت حقوق و دستمزد با کار دشوار کارگران یکی از مطالبات این قشر است.



محمد جعفر عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری جلسه ای با کارگران مجموعه البرز شرقی و معادن طزره آگاهی داد و بیان کرد: ارتقای ایمنی پس از جان باختن شش کارگر معدن رزمجاه یکی از با اهمیت ترین مسائلی است که در این جلسه عنوان شد.
وی با اعلان اینکه کارگران مجموعه معادن طزره در این جلسه خواسته هایشان را عنوان کردند، اضافه کرد: سنخیت حقوق و ستمزد با دشواری کار معدن کاران همچون مطالبات جدی کارگران معدن کار استان سمنان و معادن طزره است.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اعلان اینکه کارگران خواهان تجدید نظر در میزان حقوق و مزایا هستند، بیان داشت: دیگر مطالبه کارگران این است که پیمانکاری برای آنها مزیتی را در بر ندارد و اگر شرکت خروجی مناسب می خواهد باید ایمنی کارگران را تامین کند.
عبدالهی با اعلان اینکه محیط کار باید محیط ایمن باشد، اشاره کرد: با بررسی هایی که در جلسات صورت داده ایم به این نتیجه رسیدیم که کارفرما مطالبات کارگر به روشی که انتظار می رود، اجرائی نکرده است.
وی از اتمام حجت با مدیران معدن طزره برای ایمنی و مطالبات کارگران آگاهی داد و اضافه کرد: چنانچه قصوری در این ارتباط وجود داشته باشد دستگاه قضائی و سازمان بازرسی به وظایف خودشان عمل خواهند کرد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از مهر، شهریور امسال شش معدن چی در رزمجاه غربی جان خودرا از دست دادند.


منبع:

1402/08/05
15:01:39
5.0 / 5
288
تگهای خبر: ایمنی , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز