رئیس سازمان پژوهش های علمی خبر داد؛

توافق ایران و روسیه جهت راه اندازی نخستین مرکز کارآفرینی مشترک

توافق ایران و روسیه جهت راه اندازی نخستین مرکز کارآفرینی مشترک به گزارش سنج نیوز، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از توافق جهت راه اندازی دو مرکز نوآوری و کارآفرینی بین ایران و روسیه، به نمایندگی این سازمان اطلاع داد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، حسن زمانیان در رابطه با بازدید هیئت تجاری علمی روسیه از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در هفته جاری نمایشگاه مشترک توانمندی های علمی و تجاری ایران و روسیه(EXPO – ۲۰۲۳) در برج میلاد به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این نمایشگاه مسؤلان استانداری مسکو به همراه خیلی از شرکتهای تجاری، اساتید دانشگاه ها و روسای دانشگاه ها حضور داشتند.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه، عرضه توانمندی های دانش بنیان دو طرف برای سرمایه گذاری و توسعه بازار هر دو کشور است، اظهار نمود: با عنایت به اینکه در کنار این نمایشگاه پارک های علم و فناوری کشور هم حضور داشتند، هیئت تجاری علمی روسیه در دو مرحله از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و همینطور پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران بازدید به عمل آوردند.
رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران اظهار داشت: در بازدید اول، هیئت دولتی متشکل از مدیران بخش سرمایه گذاری و نوآوری استانداری مسکو از سازمان بازدید نمودند. در نشست مشترک این گروه و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، زمانیان؛ گزارشی از فعالیتهای علمی و تحقیقاتی سازمان و راه اندازی پارک علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران عرضه کرد که مورد توجه هیئت اعزامی روسیه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این گروه ضمن تمجید از پیشرفت های چشم گیر جمهوری اسلامی ایران بخصوص در حوزه تکنولوژی های جدید، پیشنهاد چندین همکاری مشترک در حوزه بیوتکنولوژی، ماشین آلات و صنایع اپتیک را عرضه کردند تا فعالیتهایی به صورت مشترک با پژوهشکده های سازمان و شرکتهای مستقر در پارک بین المللی سازمان انجام گیرد.
به گفته زمانیان؛ در بازدید دوم، گروهی متشکل از تجار و بازرگانان روسی و چند تن از اساتید دانشگاه های روسیه از پارک بین المللی جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای مستقر در این پارک بازدید داشتند و در مورد راه اندازی بازارهای مشترک و کسب و کار تحقیق و توسعه محور اظهار تمایل کردند.
در پایان این جلسه به پیشنهاد زمانیان مقرر شد در آینده ای نزدیک یک مرکز نوآوری و کارآفرینی مشترک در ایران و به صورت متقابل در روسیه برای استقرار شرکتهای ایرانی و روسی تاسیس شود.
رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران هدف از تاسیس این مرکز نوآوری را توسعه بازار مشترک و همکاریهای آتی دانست و اظهار داشت: در مرحله بعد بعد از دریافت مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تفاهمنامه های مربوطه منعقد خواهند شد.


منبع:

1402/07/26
08:25:07
5.0 / 5
275
تگهای خبر: ایران , تكنولوژی , دریا , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز