طرح بهتان دادستانی دانمارک مقابل فرد مهاجم به سفیر ایران

طرح بهتان دادستانی دانمارک مقابل فرد مهاجم به سفیر ایران سنج نیوز: دادستانی دانمارک اتهامات مقابل فردی را که سال قبل با سلاح سرد به سفارت تهران در کپنهاگ حمله کرده بود، اعلام نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، دادستانی دانمارک روز جمعه با انتشار اطلاعیه ای اتهامات مربوط به حمله به یک سفارت "خارجی" در این کشور را اعلام نمود که برمبنای آن، فرد مهاجم به حمله فیزیکی بسیار خشونت آمیز، بیرحمانه و خطرناک مقابل سفیر متهم شده است. تخریب و لطمه رساندن به خودرو ها و ساختمان سفارت، از دیگر موارد اتهامات این فرد عنوان شده است.
در متن کیفرخواست دادستانی دانمارک آمده است که طرح این اتهامات در ارتباط با وقوع حمله در «یک سفارت خانه خارجی» انجام شده است، بدون اینکه بطور مستقیم به نام ایران اشاره شده باشد.
اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به این پرونده تأیید کرده که کیفرخواست صادرشده در رابطه با حمله ای است که پاییز سال قبل در محوطه‌ی سفارت ایران در کپنهاگ صورت گرفت.
بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس دانمارک بعد از حادثه هفت اکتبر ۲۰۲۲ (۱۵ مهرماه سال گذشته) اعلام نمود که یک مرد ۳۳ ساله با چاقو وارد سفارت تهران در کپنهاگ شده و قصد حمله به خانم افسانه نادی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران را داشته است که توسط یکی از کارکنان سفارت دستگیر می شود.
تهران نیز بعد از این حادثه فرد مهاجم را به کوشش برای حمله به سفیر ایران متهم و از عملکرد پلیس دانمارک به سبب نداشتن واکنش سریع به این اتفاق به شدت انتقاد نمود.
بنابر اعلام دادستانی دانمارک، فرد مهاجم سپس به بازداشتگاه منتقل شد که مدت زمان زیادی از آن در بخش روانپزشکی بوده است.
همین طور در بیانیه دادستانی دانمارک آمده است که بر طبق قانون کیفری این کشور، مجازات ارتکاب جرم مقابل دیپلمات ها و نماینده یک کشور خارجی، دو برابر جرمی است که درباب شهروندان عادی به انجام می رسد.
تاریخ برگزاری دادگاه این فرد هنوز بطور عمومی اعلام نشده است.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران بعد از وقوع این حادثه با همتای دانمارکی خود بصورت تلفنی گفت و گو و اعلام نمود: برمبنای اظهارات خانم نادی پور، فرد مهاجم بعد از ورود به محوطه سفارت، در صورتیکه سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید ایشان، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودرو های مستقر در پارکینگ کرد.
امیرعبداللهیان همین طور اشاره کرد: متاسفانه برغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک به موقع در محل حاضر نشد.
وی ادامه داد: مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و آن هم سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک می شود و پلیس به موقع در محل حضور پیدا نمی نماید. عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ بر عهده دولت دانمارک بوده است.
سفیر دانمارک در تهران نیز در پی حمله این فرد مهاجم مسلح به سلاح سرد به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاک توسط مدیرکل اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.




منبع:

1402/04/03
11:08:48
5.0 / 5
289
تگهای خبر: ایران , خودرو , دادستان , دیپلماتیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز