روایت معزی از حسرت ملی

روایت معزی از حسرت ملی سنج نیوز: موجب حسرت است که همزمان با کارزار بازسازی برند در عربستان، همان کشوری که روزگاری صلب ترین و واپس گراترین تصویر از کشوری اسلامی را به نمایش می گذاشت، ما درحال نمایش فضاحت سطل ماست و پلمپ مغازه ها و محروم ساختن ها و جدال های خیابانی هر روزه هستیم.




علیرضا معزی، فعال رسانه ای در رشته توییتی نوشت:
ویدئوهای وایرال شده از نظامی ارشد عربستان در بدرقه ی شهروندان ایرانی، تکه ای است از پازل ری برندینگ قابل توجه سعودی ها که این دفعه مخاطبش افکار عمومی ماست. بازسازی تصویر عربستان در جهان بعد از ۱۱سپتامبر و جنایت خاشقچی ماموریتی غیر ممکن بود ولی اکنون باید اذعان کرد که ناکام نبوده اند.
توازن بخشی به روابط، دیپلماسی عمومی موثر، سرمایه گذاری بر رسانه، عرف گرایی در مقابل بنیادگرایی، میزبانی از گردشگران، رویدادها، ایده ها و چهره ها، رویاسازی ها و بلندپروازی ها، تصویر عربستان را دگرگون کرده و اینک جهان، آنها را صرفاً کشوری استبدادزده، مصرف گرا و وابسته نمی بیند.
سبب حسرت است که همزمان با کارزار بازسازی برند در عربستان، همان کشوری که روزگاری صلب ترین و واپس گراترین تصویر از کشوری اسلامی را به نمایش می گذاشت، ما درحال نمایش فضاحت سطل ماست و پلمپ مغازه ها و محروم ساختن ها و جدال های خیابانی هر روزه هستیم.
ایجاد خشم در شهروندان و کوچاندنشان، ایجاد ناامیدی و محترم نشمردن کرامت شان هر تصویری از ایران را مخدوش خواهد ساخت، تصویری که هر چه باشد تصویری از ایران قوی یا ایران پیروز نخواهد بود.

یک فرمانده ارشد سعودی در حال بدرقه اتباع ایرانی از عربستان بدرقه اتباع ایرانی از عربستان با گل و شیرینی

بیشتر بخوانید:
یک قدم تا «دیوارکشی در خیابان»! / درستی پیشبینی روحانی اثبات می شود؟ نماینده مجلس: تندروها، می خواهند مسأله حجاب «امنیتی» شود و مردم در خیابان، همدیگر را «بزنند» / کاری نکنیم، فضا «خراب تر» شود


منبع:

1402/02/13
10:06:48
5.0 / 5
478
تگهای خبر: ایران , روابط , ساخت , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز