حق اعتراض؛ الزامات و بسترها

منتظری: اگر به منتقد فرصت ندهیم با نامحرم گفتگو می کند

منتظری: اگر به منتقد فرصت ندهیم با نامحرم گفتگو می کند سنج نیوز: به گزارش سنج نیوز، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکیدد بر ضرورت فراهم شدن فرصت بیان نقد و اعتراض در جامعه اظهار نمود: اگر فرصت بیان نقد را به یک منتقد عالم و سالم ندهیم به صورت طبیعی با نامحرم گفتگو خواهد نمود و این به نفع کشور ما نحواهد بود.



غلامرضا منتظری در گفتگو با ایسنا با تکیه بر اینکه «نقد باعث رشد، پویایی و تکامل جامعه می شود»، اظهار داشت: نقد به معنای طرح اشکالات با دو خصوصیت صادقانه و عالمانه بودن است و در صورتیکه طرح اشکال با دو خصوصیت ذکر شده نباشد، تخریب صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه «بین نقد و تخریب مرزهایی وجود دارد»، اضافه کرد: گاهی نقد در چارچوب اعتراض فردی و اجتماعی ظهور و بروز پیدا می کند و لازمه اش هم اینست که وزارت کشور بعنوان دستگاه متولی با همراهی دستگاههای مسئول، فرصت شنیدن نقد را فراهم آورد.

این نماینده مجلس اظهار نمود: مسئول یعنی کسی که مورد سوال واقع می شود و وقتی فردی مسئول می شود، باید هم تحمل شنیدن داشته باشد هم پاسخگو باشد. یک اصل کرامت انسانی است که وقتی مسئولیتی را عهده دار می شویم، آستانه تحمل مان را بالا ببریم و صدای کسی که از گفتار و عمل و رفتار ما نقدی دارد را بشنویم؛ اگر این فرصت را به یک منتقد عالم و سالم ندهیم به صورت طبیعی با نامحرم گفتگو خواهد نمود و این به نفع کشور ما نحواهد بود؛ ازاین رو باید این فرصت را هم در مقیاس سازمانی و هم در مقیاس اجتماعی فراهم نماییم.

منتظری با بیان اینکه «خوشبختانه ظاهراً در جلسات سران تصمیمی گرفته شده که ساز و کار جدیدی برای شنیدن اعتراضات فراهم شود»، اظهار داشت: چه اشکالی دارد که فضا و مکانی مشخص نماییم تا افراد با رعایت چارچوب های تعریف شده، حرف های خویش را مطرح کنند؛ اگر به این سمت حرکت نماییم، آرامش در جامعه بیشتر می شود.

وی در انتها در رابطه با نقش مجلس در ایجاد فضا برای ایجاد فضای بیان اعتراضات اظهار داشت: بعنوان یک نماینده آمادگی مجلس برای همکاری با دولت را در این حوزه اعلام می کنم. با عنایت به اینکه کار مجلس، قانون گذاری است نه اجرا، مجلس می تواند در صورت تمایل دولت به ایجاد فضایی برای بیان اعتراضات در این حوزه ریل گذاری های لازم را انجام دهد.



1401/07/22
13:37:50
5.0 / 5
498
تگهای خبر: دستگاه , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز