سفیر ایران در كویت:

صلح هرمز برگرفته از احترام به حاكمیت سرزمینی و همزیستی مسالمت آمیز است

صلح هرمز برگرفته از احترام به حاكمیت سرزمینی و همزیستی مسالمت آمیز است به گزارش سنج نیوز سفیر كشورمان در كویت، اظهار داشت: ایران همسو و همراه با همسایگان خود بر این باور است كه مشكلات منطقه بخصوص موضوعات امنیتی می بایست با مشاركت كشورهای عضو منطقه حل و فصل شود چون كه امنیت یك مبحث دسته جمعی است و نیاز همه كشورهای منطقه است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مراسم چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در كویت با حضور برخی از نمایندگان پارلمان، سفراء و دیپلمات های كشورهای خارجی، رئیس و اعضای انجمن دوستی كویت و ایران، چهره های علمی، دانشگاهی، اصحاب رسانه، نمایندگان كلیساهای مقیم كویت، تعدادی از روحانیون، ائمه جمعه و علاقمندان به انقلاب اسلامی اجرا شد.
"علی سلیمان السعید"معاون وزیر خارجه دولت كویت در این مراسم ضمن ابراز شگفتی از انبوه جمعیت حاضر در جشن بزرگداشت انقلاب اسلامی، روابط ایران و كویت را ممتاز توصیف كرد و از روند توسعه آن استقبال كرد.
محمد ایرانی سفیر كشورمان در كویت نیز طی سخنانی اظهار داشت: مردم ایران در شرایطی سالگرد پیروزی انقلاب خودرا جشن می گیرند كه سخت ترین تحریم های تاریخی را تحمل می كنند و تحت قوی ترین فشارهای بین المللی قرار دارند اما در چنین شرایطی دانشمندان جوان بیشترین پیشرفت های علمی و فنی را در زمینه های پزشكی، پیوند اعضاء، سلول های بنیادین، نانوتكنولوژی، انرژی هسته ای صلح آمیز، اقتدار موشكی و ماهواره ای رقم زده اند.
وی اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران همسو و همراه با همسایگان خود بر این باور است كه مشكلات منطقه خصوصاً موضوعات امنیتی می بایست با مشاركت كشورهای منطقه حل و فصل شود چونكه امنیت یك موضوع دسته جمعی است و نیاز همه كشورهای منطقه است.
ایرانی تاكید كرد: ابتكار عمل صلح هرمز كه توسط رئیس جمهور كشورمان ارائه گردیده برگرفته از احترام به حاكمیت سرزمینی، همزیستی مسالمت آمیز، حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی كشورها است.
سفیر كشورمان در كویت روابط دوجانبه ایران و كویت را بسیار عالی توصیف و تاكید كرد: مقامات كویتی به ما اطمینان داده اند كویت هیچ گاه كانونی برای هدف قرار دادن جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و ایران نیز قصد حمله به منافع آمریكا در كویت را ندارد.



1398/11/23
20:15:31
5.0 / 5
4196
تگهای خبر: آمریكا , ایران , پارلمان , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز